Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SEÇ19 | Hikâye ve Masal Anlatıcılığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı; geleneksel masal anlatıcılığı eğitimi ile Öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, kendi kültürel yapılarını daha yakından tanıyarak milli ve evrensel mesleki tutum ve değerlerini geliştirmelerine destek olmaktır.
Doç. Dr. Kadir Kaplan
1 | Masal ve masalın diğer türlerden farkları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Geleneksel masal anlatıcılığının önemini açıklar. |
3 | Masal anlatıcılığı yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 | Masal anlatımında tekerleme ve ara sözlerin önemini açıklar. |
5 | Masal anlatımında dil kullanımının önemini açıklar. |
6 | Masal ve dinleyici ile bağ kurmanın önemini örneklerle açıklar. |
7 | Masalın eğitsel işlevini açıklar. |
8 | Masal anlatımında ses, nefes ve beden kullanımının önemini açıklar. |
9 | Öğrencilerin yaş özelliklerine göre masalı nasıl seçeceğini açıklar. |
10 | Masal anlatımında müziğin önemini açıklar. |
11 | Masalda ve masal anlatımında ritmin önemini açıklar. |
12 | Masal anlatımında ritim,dans, devinim ile ritmik oyunlar tasarlar. |
13 | Masal anlatımında diksiyon, tonlama, ritm ve beden kullanımı dikkat eder. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yok.
Yok
Masalın Temel Unsurları ve Yapısı, Masal Türleri, Masalların Sınıflandırması, Hikâyenin ve Masal Ortamının Hazırlanması, Hikâye ve Masal Anlatımı, Hikâye ve Masal Anlatma Teknikleri, Doğaçlama, Anlatıcı, Dinleyici ve Hikâye arasındaki ilişki, Beden Farkındalığı, Mekan Farkındalığı, Beden ve Mekan ilişkisi, Hikâye ve Masal Anlatıcılığında Kendimizi Nasıl Geliştirebiliriz?, Hayal Gücü Geliştirme Etkinlikleri, Hikâye ve Masalların Eğitim Ortamlarında Kullanımı, Hikâye ve Masalın Bilinçaltına Etkisi, Hikâye ve Masal Yazım Etkinlikleri, Masal ve Hikayenin İyileştirici Gücü, Masal ve Hikayelerle Çocuk Analizi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Masalla Tanışma, Masallara Dair Kavramlar | ||
2 | Gelenekten Geleceğe Masal Anlatıcılığının kısa tarihi | ||
3 | Anadolu Masallarının İçerik ve Biçim Açısından İncelenmesi | ||
4 | İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam | ||
5 | İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam | ||
6 | Masal Anlatmaya Hazırlanma | ||
7 | Ritm, tekrar, hız, jest | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eşikler | ||
10 | Masalın çocuk gelişimine etkisi | ||
11 | Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 1 | ||
12 | Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 2 | ||
13 | Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 3 | ||
14 | Masal Anlatma Uygulaması | ||
15 | Masal Anlatma Uygulaması | ||
16 | Final Sınavı |
Oruç, Ş. (2019) Masal ve Hikaye Anlatıcılığı, Buğrahan Yayınları, İstanbul. Liberman, J.M. (2015). Masal Terapi, Doğan Novus, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |