GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK-SEÇ19 Hikâye ve Masal Anlatıcılığı Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı; geleneksel masal anlatıcılığı eğitimi ile Öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, kendi kültürel yapılarını daha yakından tanıyarak milli ve evrensel mesleki tutum ve değerlerini geliştirmelerine destek olmaktır.


Doç. Dr. Kadir Kaplan


1 Masal ve masalın diğer türlerden farkları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Geleneksel masal anlatıcılığının önemini açıklar.
3 Masal anlatıcılığı yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Masal anlatımında tekerleme ve ara sözlerin önemini açıklar.
5 Masal anlatımında dil kullanımının önemini açıklar.
6 Masal ve dinleyici ile bağ kurmanın önemini örneklerle açıklar.
7 Masalın eğitsel işlevini açıklar.
8 Masal anlatımında ses, nefes ve beden kullanımının önemini açıklar.
9 Öğrencilerin yaş özelliklerine göre masalı nasıl seçeceğini açıklar.
10 Masal anlatımında müziğin önemini açıklar.
11 Masalda ve masal anlatımında ritmin önemini açıklar.
12 Masal anlatımında ritim,dans, devinim ile ritmik oyunlar tasarlar.
13 Masal anlatımında diksiyon, tonlama, ritm ve beden kullanımı dikkat eder.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yok.


Yok


Masalın Temel Unsurları ve Yapısı, Masal Türleri, Masalların Sınıflandırması, Hikâyenin ve Masal Ortamının Hazırlanması, Hikâye ve Masal Anlatımı, Hikâye ve Masal Anlatma Teknikleri, Doğaçlama, Anlatıcı, Dinleyici ve Hikâye arasındaki ilişki, Beden Farkındalığı, Mekan Farkındalığı, Beden ve Mekan ilişkisi, Hikâye ve Masal Anlatıcılığında Kendimizi Nasıl Geliştirebiliriz?, Hayal Gücü Geliştirme Etkinlikleri, Hikâye ve Masalların Eğitim Ortamlarında Kullanımı, Hikâye ve Masalın Bilinçaltına Etkisi, Hikâye ve Masal Yazım Etkinlikleri, Masal ve Hikayenin İyileştirici Gücü, Masal ve Hikayelerle Çocuk Analizi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Masalla Tanışma, Masallara Dair Kavramlar
2 Gelenekten Geleceğe Masal Anlatıcılığının kısa tarihi
3 Anadolu Masallarının İçerik ve Biçim Açısından İncelenmesi
4 İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam
5 İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam
6 Masal Anlatmaya Hazırlanma
7 Ritm, tekrar, hız, jest
8 Ara Sınav
9 Eşikler
10 Masalın çocuk gelişimine etkisi
11 Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 1
12 Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 2
13 Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 3
14 Masal Anlatma Uygulaması
15 Masal Anlatma Uygulaması
16 Final Sınavı

Oruç, Ş. (2019) Masal ve Hikaye Anlatıcılığı, Buğrahan Yayınları, İstanbul. Liberman, J.M. (2015). Masal Terapi, Doğan Novus, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 14 2 28
Gösterme 3 3 9
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 82

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 11 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 12 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 13 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek