Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0301.2 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Medyayı etkili ve etik şekilde kullanma adına bireylerde farkındalık oluşturmak
Dr. Ögr. Üyesi Okan YETİŞENSOY
1 | Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramları bilir, |
2 | Tarihsel süreçte Türkiye ve Dünyada medya okuryazarlığının ve eğitiminin gelişimi kavrar. |
3 | Medya okuryazarlığı eğitiminin birey ve toplum açısından sağladığı faydaları üzerine anlayış kazanır. |
Birinci Öğretim
Herhangi bir ön koşul ders bulunmamaktadır.
Yok
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar, : Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, : Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar, Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler, Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller, Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler, Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, İletişimin Şekillenmesinde Medya Okuryazarlığının Etkisi,Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar | ||
2 | Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, | ||
3 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar | ||
4 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler | ||
5 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller, | ||
6 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler, | ||
7 | Vize | ||
8 | İletişimin Şekillenmesinde Medya Okuryazarlığının Etkisi, | ||
9 | Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları | ||
10 | Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Uygulamaları | ||
11 | Mesleki Gelişim Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi | ||
12 | Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi | ||
13 | Birey Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi | ||
14 | Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi |
Koçoğlu, E., & Akman, Ö. (Editörler.). (2021). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Pegem.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |