Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0308.5 | Değerler Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Ders, ahlak ve değer kavramları hakkında bilgi vermeyi, öğrencilerin dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi konusunda bilgi ve formasyon kazanmalarını, değerler eğitiminde öğretmen yeterliklerini arttırmayı, değerler ile öğretim programları arasındaki ilişkiyi değerlendirmeyi, değerler eğitiminde farklı ülke örneklerini tanımayı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde değerlerin öğretimi ile ilgili bilgi sağlamayı, belirlenen bazı değerlerin öğretimi ile ilgili beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
1 | Değer kavramını ve içeriğini öğrenir. |
2 | Değerler eğitimiyle ilgili kavramları tanımlar. |
3 | Değerlerin eğitim ile ilişkisini açıklar. |
4 | Toplumsal ve evrensel değerlere örnekler verir. |
5 | Evrensel bir ahlak ilkelerini ortaya koyarken temel kriterlerin ne olması gerektiğini açıklar. |
6 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemini kavrar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı, ahlak gelişimi ve öğrenme, değer odaklı eğitim ve okul, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, sınıf ve okul etkinlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde değerlerin öğretimi, doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, gençlik, din ve değerler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve Değer’in tanımı | ||
2 | Ahlak ve Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar | ||
3 | Ahlak ve Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler | ||
4 | Felsefe Tarihinde Değer Problemi | ||
5 | Değer ve eylem | ||
6 | Normlar | ||
7 | Ahlak ve Değerler-eğitim ilişkisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Okul kültürü ve değer eğitimi | ||
10 | Değer ve Hürriyet | ||
11 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | ||
12 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | ||
13 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | ||
14 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | ||
15 | Türk halkının dini ve ahlaki değerleri (ampirik çalışmalara göre) | ||
16 | Fınal Sınavı |
Aydın, M. Z. (2009). Ailede Ahlak Eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları. Yapıcı, A., Kutlu, M.O. & Bilican, I. F. (2012). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimleri, ESOSDER: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 11 (42), 129-151. Yapıcı, A: (2009). Küreselleşme ve Değerler Krizi, DEM 3 (7), 14-18 Hökelekli, H. (2011). Değerler Psikolojisi ve Eğitimi. İstanbul: Timaş yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 |