Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SEÇ8 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerileri, psikolojik danışmanlar ve danışman adayları için önemli derslerden biridir. Psikolojik danışma ve rehberlik mesleği, tamamen kişilerarası ilişkiler ve iletişim temelinde gerçekleşen bir meslektir. Bu nedenle iletişim becerileri dersi danışmanlar, danışman adayı öğrenciler; toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazandırmaktır. Söz konusu beceriler, uygulamalı dersler kullanılacak olan temel becerilerdir.
1 | İletişim süreçlerini tanır. |
2 | Günlük yaşamda iletişim ilkelerini analiz eder. |
3 | Öğrenciler birbirleriyle ilişkili olarak iletişim çeşitlerini kullanırlar. |
4 | Öğrenciler temel iletişim öğelerini kuramsal açıdan değerlendirir. |
5 | İletişim teorisi ve yöntemlerini açıklar. |
6 | Eğitimde iletişim araçlarının önemini kavrar. |
7 | Etkili insan ilişkilerinde iletişim süreçlerinin önemini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sını andırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşım- lar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sos- yal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; ile- tişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı | ||
2 | İletişim Süreçleri | ||
3 | İletişimin İlkeleri | ||
4 | İletişim Çeşitleri | ||
5 | İletişim Çeşitleri | ||
6 | Temel İletişim Öğeleri | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | İletişim Kuramı ve Yöntemleri | ||
9 | İletişim Kuramı ve Yöntemleri | ||
10 | İletişimin Önemi | ||
11 | İletişim Kuramları | ||
12 | İletişim araçları | ||
13 | İletişim araçları | ||
14 | Kişisel İlişki İlkeleri | ||
15 | Final |
Abacı, R. (2005). Yaşamın Kalitelendirilmesi, Form Stil Yayıncılık, İstanbul. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi. Çağdaş, A. (2002). Anne-Baba Çocuk İletişimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları Ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları, İstanbul: Arion Yayınevi. Whirter, Jeff Mc. (1998).Çocukla İletişim, İstanbul: Meb.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 |