Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ2 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisini öğrenmeleri ve çocuklarla etkileşimlerinde çocuk psikolojisine uygun şekilde davranmalarını sağlamaktır.
Dr. Emirhan AKTAŞ
1 | Çocuk psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Çocuğu gelişimsel olarak bütüncül bir şekilde değerlendirir. |
3 | Çocuklar için yapılması gereken önleyici ruh sağlığı çalışmalarını bilir. |
4 | Çocuklarda görülen psikolojik sorunları ve bozuklukları kavrar. |
5 | Çocuklarla psikolojik danışma sürecini öğrenir. |
6 | Çocuklara yönelik eğitim kademelerine göre (okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise) uygulanabilecek rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk psikolojisi, çocuk psikolojisini etkileyen faktörler, çocuk psikoloji ve önleyicilik, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde çocuklara yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve ders tanıtımı | ||
2 | Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim | ||
3 | Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim | ||
4 | Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim | ||
5 | Çocuklar İçin Önleyici Çalışmalar: Aile, Çevre ve Okul | ||
6 | Çocuklarda Görülen Psikolojik Problemler ve Bozukluklar | ||
7 | Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci | ||
8 | ARA SINAVLAR | ||
9 | Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci | ||
10 | Okul öncesinde rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | ||
11 | İlkokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | ||
12 | Ortaokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | ||
13 | Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları | ||
14 | Lisede rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | ||
15 | Ders Değerlendirme | ||
16 | YARIYIL SONU SINAVI |
Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 |