| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-RPDS3 | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini ve kullanılacak teknikleri öğrenir.
Dr. Emirhan AKTAŞ
| 1 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini öğrenir. |
| 2 | Çocuk ve ergenlerle kullanılabilecek psikolojik danışma kuramlarını bilir. |
| 3 | Yaş dağılımlarına göre çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma süreçlerini öğrenir ve uygun teknikleri kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konular.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş | ||
| 2 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Tarihsel ve Bağlamsal Eğilimler: Rehber Niteliğinde Açıklamalar | ||
| 3 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Yasal ve Etik Konular | ||
| 4 | Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar | ||
| 5 | Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar | ||
| 6 | Psikolojik Danışma Süreci: Terapötik İlişkiyi Kurma Psikodinamik Yaklaşımlar | ||
| 7 | İnsancıl Yaklaşımlar- Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlar | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları – Yapılandırmacı Yaklaşımlar | ||
| 10 | 0-4 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma | ||
| 11 | 5-8 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma | ||
| 12 | 9-11 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma | ||
| 13 | 12-14 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma | ||
| 14 | 15-19 Yaş Arasındaki Ergenlerle Psikolojik Danışma | ||
| 15 | Ders Değerlendirme | ||
| 16 | YARIYIL SONU SINAVLARI |
Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 2 | 2 | 4 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 113 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 |