| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-RPDS4 | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Duyuşsal Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Eğitimde duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme.
| 1 | Gelişimsel ve eğitsel süreçler bağlamında duyuşsal süreçleri tanır, aşamalı olarak sınflandırır |
| 2 | Duyuşsal öğrenmeye ilişkin kuramsal açıklamaları bilir |
| 3 | Duyuşsal eğitime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir |
| 4 | Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin engelleri tanır, önleme ve müdahale konusunda eğitsel, kişisel sosyal ve meslkei rehberlik süreçlerini yapılandırır. |
| 5 | Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin programları değerlendirebilir-geliştirilmesinde rol alır. |
| 6 | Duyuşsal özelliklerini bireysel gelişimsel süreçte değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Duyuş tanımı, duyuşsal alan sınıflaması, duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış hâline getirme; duyuşsal eğitim yaklaşımları, duyuşsal eğitimin uygulanması, duyuşsal eğitimde RPD’nin yeri ve önemi.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş-Ders tanıtımı- | ||
| 2 | Gelişimsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim | ||
| 3 | Eğitsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim | ||
| 4 | Eğitim sistemi ve programı kapsamında duyuşsal eğitim ve değerler eğitimi, açık-örtük program değerlendirmesi | ||
| 5 | Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-duyuşsal hedeflerin belirlenmesi ve gelişimin izlenmesi | ||
| 6 | Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-davranış bozuklukları değerlendirmesi | ||
| 7 | Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-sorunları tanıma ve müdahale | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Farklı eğitim kademeleri için duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar | ||
| 10 | Farklı eğitim kademeleri için Duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar | ||
| 11 | Duyuşsal eğitim sürecinde RPD hizmetleri | ||
| 12 | Duyuşsal süreçler ve kişisel-sosyal rehberlik hizmetleri | ||
| 13 | Duyuşsal eğitim ve yaşam boyu süreçler | ||
| 14 | Genel değerlendirme | ||
| 15 | final sınavı |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 2 | 5 | 10 |
| Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
| Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 120 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
| ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |