GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-RPDS4 Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Duyuşsal Eğitim Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


İngilizce


Eğitimde duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme.



1 Gelişimsel ve eğitsel süreçler bağlamında duyuşsal süreçleri tanır, aşamalı olarak sınflandırır
2 Duyuşsal öğrenmeye ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
3 Duyuşsal eğitime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
4 Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin engelleri tanır, önleme ve müdahale konusunda eğitsel, kişisel sosyal ve meslkei rehberlik süreçlerini yapılandırır.
5 Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin programları değerlendirebilir-geliştirilmesinde rol alır.
6 Duyuşsal özelliklerini bireysel gelişimsel süreçte değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Duyuş tanımı, duyuşsal alan sınıflaması, duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış hâline getirme; duyuşsal eğitim yaklaşımları, duyuşsal eğitimin uygulanması, duyuşsal eğitimde RPD’nin yeri ve önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş-Ders tanıtımı-
2 Gelişimsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
3 Eğitsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
4 Eğitim sistemi ve programı kapsamında duyuşsal eğitim ve değerler eğitimi, açık-örtük program değerlendirmesi
5 Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-duyuşsal hedeflerin belirlenmesi ve gelişimin izlenmesi
6 Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-davranış bozuklukları değerlendirmesi
7 Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-sorunları tanıma ve müdahale
8 Ara sınav
9 Farklı eğitim kademeleri için duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
10 Farklı eğitim kademeleri için Duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
11 Duyuşsal eğitim sürecinde RPD hizmetleri
12 Duyuşsal süreçler ve kişisel-sosyal rehberlik hizmetleri
13 Duyuşsal eğitim ve yaşam boyu süreçler
14 Genel değerlendirme
15 final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 5 10
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 2
ÖÇ 3 3 2 2 2 2 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 2 2 2 2 2 2 2 2 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 3 2 2 2 2 3 3 3 3 3 3 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek