Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0308.1 | Afet Eğitimi ve Çevre Bilinci | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin afetleri sınıflandırmalarını sağlamak, öğrencilerde afet bilinci oluşturmak ve afetlerin zararlarının azaltılabilmesi için işbirliği yaparak çalışmalarda bulunmalarının önemini kavratmaktır.
1 | Afet kavramının ve türlerinin bilincine varır. |
2 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkilerini değerlendirir, |
3 | Afete hazırlık için afet yönetimi döngüsü çerçevesinde gerekli planlamaları yapabilir |
4 | Türkiyede ve dünyada afet çalışmaları hakkında bilgi edinir |
5 | Türkiye´yi en çok etkileyen afetlerin başında gelen deprem, heyelan ve sellerin etkilerinin azaltılması için ne gibi önlemlerin alınacağını öğrenir |
6 | Afet yönetiminde koordinasyonun önemini kavrar |
7 | Acil ve afet koordinasyon merkezleri ile işbirliği yapmanın önemini fark eder. |
8 | Afet yönetiminde etik değerlerin önemini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması; afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye?de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Afet ve risk kavramları | ||
2 | Afet, risk ve zararlarının azaltılması | ||
3 | Afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık | ||
4 | Doğal ve beşeri afetler | ||
5 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri | ||
6 | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Türkiyede ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları | ||
9 | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri | ||
10 | Afet yönetiminde etik değerler | ||
11 | Proje Sunumları | ||
12 | Proje Sunumları | ||
13 | Proje Sunumları | ||
14 | Proje Sunumları | ||
15 | Genel Sınava Hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
1--Hyogo Framework for Action (2005-2015), 2007, Building the resilience of Nations and Communities, United Nations, ISDR Publication 1037, Geneva. 2-Smith, K. 2000, Environmental Hazards, Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420p. 3-UDSEP (2012-2023), 2011, Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı, T.C.Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 83 sayfa, Ankara. 4-Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007, Resmi Gazete 6.Mart.2007, Sayı: 26454. 5- Özey, R., 2006, Afetler Cografyası. Aktif Yayınevi, _İstanbul 6- Şahin, C. ve Sipahioğlu Ş. (2002). Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 |