GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FS0308.1 Afet Eğitimi ve Çevre Bilinci Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin afetleri sınıflandırmalarını sağlamak, öğrencilerde afet bilinci oluşturmak ve afetlerin zararlarının azaltılabilmesi için işbirliği yaparak çalışmalarda bulunmalarının önemini kavratmaktır.



1 Afet kavramının ve türlerinin bilincine varır.
2 Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkilerini değerlendirir,
3 Afete hazırlık için afet yönetimi döngüsü çerçevesinde gerekli planlamaları yapabilir
4 Türkiyede ve dünyada afet çalışmaları hakkında bilgi edinir
5 Türkiye´yi en çok etkileyen afetlerin başında gelen deprem, heyelan ve sellerin etkilerinin azaltılması için ne gibi önlemlerin alınacağını öğrenir
6 Afet yönetiminde koordinasyonun önemini kavrar
7 Acil ve afet koordinasyon merkezleri ile işbirliği yapmanın önemini fark eder.
8 Afet yönetiminde etik değerlerin önemini bilir.

Birinci Öğretim



Yok


Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması; afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye?de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Afet ve risk kavramları
2 Afet, risk ve zararlarının azaltılması
3 Afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık
4 Doğal ve beşeri afetler
5 Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri
6 İklim değişikliği ve meteorolojik afetler
7 Ara Sınav
8 Türkiyede ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları
9 Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri
10 Afet yönetiminde etik değerler
11 Proje Sunumları
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

1--Hyogo Framework for Action (2005-2015), 2007, Building the resilience of Nations and Communities, United Nations, ISDR Publication 1037, Geneva. 2-Smith, K. 2000, Environmental Hazards, Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420p. 3-UDSEP (2012-2023), 2011, Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı, T.C.Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 83 sayfa, Ankara. 4-Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007, Resmi Gazete 6.Mart.2007, Sayı: 26454. 5- Özey, R., 2006, Afetler Cografyası. Aktif Yayınevi, _İstanbul 6- Şahin, C. ve Sipahioğlu Ş. (2002). Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 4 48
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek