GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EM413.1B Dağıtım ve Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Dağıtım ve pazarlama metodlarının öğretilmesi ve uygulamaları


Doç. Dr. Adnan KARA


1 Müşteri memnuniyeti tabanlı operasyonlara öncelik vererek kalitenin iyileştirilmesi. Böylece pazarda yüksek rekabet gücünün sağlanması.
2
3
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlamaya giriş ve pazarlamanın doğası. Pazarlamanın tarihçesi. Tüketici davranışları. Pazar bölüşümü. Ürün geliştirme politikaları. Stratejik planlama ve modelleme. Fiyatlandırma metotları ve uygulamaları. Dağıtım. Bilgi iletişimi. Pazar araştırmaları. Küresel pazarlama ve pazarlamada güncel konular.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hizmet Kavramı
2 Hizmet İşletmeleri ve Geleneksel Pazarlama Karması Bileşenleri
3 Ürün Stratejileri
4 Fiyat Stratejileri
5 Pazar Stratejileri
6 Dağıtım Stratejileri
7 Konumlandırma Stratejileri
8 Ara Sınav
9 Reklam
10 Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar
11 Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi
12 Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar: Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması ve Fiziksel Pazarlama
13 Dağıtım pazarlama uygulamaları
14 Dağıtım pazarlama uygulamaları
15 Dağıtım pazarlama uygulamaları

Öztürk, S. A. (2006) Hizmet Pazarlaması Ekin Kitabevi Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 1 8 8
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 2
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek