GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ7 Eğitimde Drama Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğretmen adaylarına drama ve oyun kavramlarını tanıtmak, dramanın farklı disiplin ve derslerde bir yöntem olarak kullanımı konusunda deneyim kazandırmaktır.


Dr. Öğrt. Üyesi Tuğba Aslan


1 Dramanın temel özelliklerini tanımlar.
2 Diğer dersleri planlarken drama yönteminden yararlanır.
3 Dramada kullanılan teknikleri açıklar ve kullanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanıma ve tanışma etkinlikleri -Dramaya giriş
2 Drama-oyun ilişkisi
3 Dramada kullanılan teknikler
4 Drama planının aşamaları
5 Dramanın bileşenleri
6 Eğitimde dramanın tarihçesi
7 Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
10 Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
11 Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
12 Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
13 Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final Haftası

1. Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınevi. 2. Calp, Ş., Kalyon Şahin, D., Bulut, P., & Kuşdemir, Y. (2020). İlkokulda Drama Uygulamaları. Ankara: Vizetek Yayınları.(3.Baskı). 3. Üstündağ, T. (2014). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 2 28
Performans 17 2 34
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 2 3 3 3 4 4 3 3 2 3 3 3 2 2
ÖÇ 2 3 3 1 2 3 3 3 3 4 2 2 1 3 3 2
ÖÇ 3 3 1 2 4 2 3 1 3 3 2 4 3 3 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek