Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ7 | Eğitimde Drama | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına drama ve oyun kavramlarını tanıtmak, dramanın farklı disiplin ve derslerde bir yöntem olarak kullanımı konusunda deneyim kazandırmaktır.
Dr. Öğrt. Üyesi Tuğba Aslan
1 | Dramanın temel özelliklerini tanımlar. |
2 | Diğer dersleri planlarken drama yönteminden yararlanır. |
3 | Dramada kullanılan teknikleri açıklar ve kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanıma ve tanışma etkinlikleri -Dramaya giriş | ||
2 | Drama-oyun ilişkisi | ||
3 | Dramada kullanılan teknikler | ||
4 | Drama planının aşamaları | ||
5 | Dramanın bileşenleri | ||
6 | Eğitimde dramanın tarihçesi | ||
7 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | ||
10 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | ||
11 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | ||
12 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | ||
13 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | ||
14 | Öğrenci sunumları | ||
15 | Öğrenci sunumları | ||
16 | Final Haftası |
1. Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınevi. 2. Calp, Ş., Kalyon Şahin, D., Bulut, P., & Kuşdemir, Y. (2020). İlkokulda Drama Uygulamaları. Ankara: Vizetek Yayınları.(3.Baskı). 3. Üstündağ, T. (2014). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 2 | 28 |
Performans | 17 | 2 | 34 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 |