| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB-SEÇ13 | Kapsayıcı Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Kapsayıcı eğitim politika ve uygulamaları konusunda bilgi edinme. Kapsayıcı eğitim sürecinde Eğitim Uyum Programlarını analiz etme, engelli öğrencilerin eğitim ihtiyacını gidermede bilgi toplam araçları oluşturma.
Dr Tugba Aslan
| 1 | Kapsayıcı eğitim temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklayabilme |
| 2 | Çocukluk döneminde özel eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilme; |
| 3 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların bilişsel, davranışsal ve duygusal gelişimleri hakkında bilgi sahibi olma |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Öğrenciler erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim ile ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar hakkında bilgi elde edinebileceklerdir. Kapsayıcı eğitim ile ilgili yüksek kaliteye sahip uygulama stratejileri ve kaynakları hakkında deneyim kazanacaklardır. Engelli bireylere yönelik olarak eğitim, öğretim ve kanıta dayalı müdahaleler konusunda öğrenciler deneyim kazanacaklardır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı | ||
| 2 | Kapsayıcı eğitim uygulamalarını etkileyen yasal ve idari düzenlemeler | ||
| 3 | Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimi etkileyen yasal ve idari düzenlemeler | ||
| 4 | İlk yıllarda farklı gelişen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireyler | ||
| 5 | Oyun ve kapsayıcı eğitim | ||
| 6 | Farklı ihtiyaçları gidermede kapsayıcı eğitim | ||
| 7 | Kapsayıcı eğitim ile ilgili kurum ve kuruluşlar | ||
| 8 | Odev | ||
| 9 | Güç davranışlarla çalışma | ||
| 10 | Okul temelli müdahaleler | ||
| 11 | Uygulama | ||
| 12 | Değerler, hak ve sorumluluklar | ||
| 13 | Dil ve öğrenci çeşitliliği | ||
| 14 | Kapsayici egitim uygulamalarina ornekler | ||
| 15 | Kapsayici egitim uygulamalarina ornekler | ||
| 16 | Odev |
-Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitimde Türkiye'den ve Dünyadan İyi Örnekler, 2011 http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/www.egitimreformugirisimi.org/files/Kaynast%C4%B1rmaIyiOrnekler.12.10.11.rev1.pdf Ders Kitaplarında -Engellilik Raporu, Hazırlayan: Kenan Çayır, Melike Ergün http://secbir.org/images/haber/2012/07/derskitaplarindaengellilik_rapor.pdf -Smith, T.E.C., Polloway, E.A. Patton, J.R., Dowdy, C.A. (2004). Teaching Students with Special Needs in Inclusive Settings. 4th Edition. Boston: Allyn and Bacon. -Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı, 2015 http://secbir.org/images/2015/pdf/brosur.pdf -Türkiye'de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum Analizi, 2016 http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/www.egitimreformugirisimi.org/files/ERG_Kapsay -Vaughn, S. Bos, C., & Schumm, J. (2011). Teaching Students who are Exceptional, Diverse, and At-Risk in the General Education Classroom (5th Ed.), Boston: Allyn and Bacon.
Teori Tartisma Uygulama
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ev Ödevi | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Proje Hazırlama | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
| Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
| Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| Rapor | 1 | 5 | 5 |
| Performans | 15 | 2 | 30 |
| Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 115 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 |
| ÖÇ 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 |
| ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 |