GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ13 Kapsayıcı Eğitim Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Kapsayıcı eğitim politika ve uygulamaları konusunda bilgi edinme. Kapsayıcı eğitim sürecinde Eğitim Uyum Programlarını analiz etme, engelli öğrencilerin eğitim ihtiyacını gidermede bilgi toplam araçları oluşturma.


Doç. Dr. Emrah DOLGUNSÖZ


1 Kapsayıcı eğitim temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklayabilme
2 Çocukluk döneminde özel eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilme;
3 Özel eğitime gereksinimi olan çocukların bilişsel, davranışsal ve duygusal gelişimleri hakkında bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Öğrenciler erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim ile ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar hakkında bilgi elde edinebileceklerdir. Kapsayıcı eğitim ile ilgili yüksek kaliteye sahip uygulama stratejileri ve kaynakları hakkında deneyim kazanacaklardır. Engelli bireylere yönelik olarak eğitim, öğretim ve kanıta dayalı müdahaleler konusunda öğrenciler deneyim kazanacaklardır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders tanıtımı
2 Kapsayıcı eğitim uygulamalarını etkileyen yasal ve idari düzenlemeler
3 Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimi etkileyen yasal ve idari düzenlemeler
4 İlk yıllarda farklı gelişen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireyler
5 Oyun ve kapsayıcı eğitim
6 Farklı ihtiyaçları gidermede kapsayıcı eğitim
7 Kapsayıcı eğitim ile ilgili kurum ve kuruluşlar
8 Ara Sınav
9 Güç davranışlarla çalışma
10 Okul temelli müdahaleler
11 Okul temelli müdahaleler
12 Değerler, hak ve sorumluluklar
13 Dil ve öğrenci çeşitliliği
14 Matematik ve öğrenci çeşitliliği
15 Oyun ve kapsayıcı eğitim
16 FİNAL SINAVI

-Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitimde Türkiye'den ve Dünyadan İyi Örnekler, 2011 http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/www.egitimreformugirisimi.org/files/Kaynast%C4%B1rmaIyiOrnekler.12.10.11.rev1.pdf Ders Kitaplarında -Engellilik Raporu, Hazırlayan: Kenan Çayır, Melike Ergün http://secbir.org/images/haber/2012/07/derskitaplarindaengellilik_rapor.pdf -Smith, T.E.C., Polloway, E.A. Patton, J.R., Dowdy, C.A. (2004). Teaching Students with Special Needs in Inclusive Settings. 4th Edition. Boston: Allyn and Bacon. -Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı, 2015 http://secbir.org/images/2015/pdf/brosur.pdf -Türkiye'de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum Analizi, 2016 http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/www.egitimreformugirisimi.org/files/ERG_Kapsay -Vaughn, S. Bos, C., & Schumm, J. (2011). Teaching Students who are Exceptional, Diverse, and At-Risk in the General Education Classroom (5th Ed.), Boston: Allyn and Bacon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 35 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Performans 1 27 27
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 2 2 3 3 4 3 5 2 3 2 1 1 3
ÖÇ 2 1 2 2 2 4 1 2 1 3 2 3 3 4 2 4
ÖÇ 3 2 2 3 2 2 4 4 3 3 4 3 2 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek