Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-İNGS7 | İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Öğrenciler, İngilizce dersinde kullanılması gereken yaklaşım, teknik ve yöntemleri kullanabilmeleri, metodların bağlantılı olduğu yaklaşımların farkına varabilir ve uygulamarına yansıtabilir.
Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer AYBİRDİ TANRIVERDİ
1 | Dil öğretimini temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
2 | Dil öğretim kuram ve metodlarını listeler. |
3 | Farklı ortamlara uygun dil öğretme yöntemlerini seçerek uygular. |
4 | Dil öğretme yöntemlerinin bağlı bulunduğu yaklaşımları ayırt eder. |
5 | Farklı yöntemlere bağlı teknikleri tanır ve kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarınınn tanımları ve ayrımları Davranışçılık Bilişselcilik Yapısalcılık Sosyal yapısalcılık Klasik yöntem Direkt yöntem İşitsel sözel yöntem Sessiz yöntem Telkin yöntemi Toplulukla öğrenme yöntemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dil öğretiminin kısa tarihçesi, yaklaşım, yöntem ve teknik | ||
2 | Davranışçılık | ||
3 | Bllişselcilik | ||
4 | Yapısalcılık | ||
5 | Sosyal yapısalcılık | ||
6 | Dil öğretiminide humanizm | ||
7 | Gramer çeviri yöntemi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Direkt yöntem | ||
10 | Audio-lingual yöntem | ||
11 | Sessiz öğretme yöntemi | ||
12 | Suggestopedia | ||
13 | Toplulukla öğrenme yöntemi | ||
14 | Tekrar | ||
15 | Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP. Refer to Internet Websites: www.aitech.ac.jp/iteslj/links,www.tefl.net, www.eslcafe.com,etc Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 |