GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-İNGS7 İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


İngilizce


Öğrenciler, İngilizce dersinde kullanılması gereken yaklaşım, teknik ve yöntemleri kullanabilmeleri, metodların bağlantılı olduğu yaklaşımların farkına varabilir ve uygulamarına yansıtabilir.


Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer AYBİRDİ TANRIVERDİ


1 Dil öğretimini temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.
2 Dil öğretim kuram ve metodlarını listeler.
3 Farklı ortamlara uygun dil öğretme yöntemlerini seçerek uygular.
4 Dil öğretme yöntemlerinin bağlı bulunduğu yaklaşımları ayırt eder.
5 Farklı yöntemlere bağlı teknikleri tanır ve kullanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarınınn tanımları ve ayrımları Davranışçılık Bilişselcilik Yapısalcılık Sosyal yapısalcılık Klasik yöntem Direkt yöntem İşitsel sözel yöntem Sessiz yöntem Telkin yöntemi Toplulukla öğrenme yöntemi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dil öğretiminin kısa tarihçesi, yaklaşım, yöntem ve teknik
2 Davranışçılık
3 Bllişselcilik
4 Yapısalcılık
5 Sosyal yapısalcılık
6 Dil öğretiminide humanizm
7 Gramer çeviri yöntemi
8 Ara Sınav
9 Direkt yöntem
10 Audio-lingual yöntem
11 Sessiz öğretme yöntemi
12 Suggestopedia
13 Toplulukla öğrenme yöntemi
14 Tekrar
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP. Refer to Internet Websites: www.aitech.ac.jp/iteslj/links,www.tefl.net, www.eslcafe.com,etc Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 4 40
Bireysel Çalışma 16 5 80
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 4 5 1 5 1 1 1 1 1 1 5 5 4 1
ÖÇ 2 1 4 4 1 4 1 1 1 1 1 1 4 4 4 1
ÖÇ 3 1 4 5 1 2 1 1 1 1 1 1 5 5 5 1
ÖÇ 4 1 5 4 1 5 1 1 1 1 1 1 4 4 4 1
ÖÇ 5 1 4 3 1 5 1 1 1 1 1 1 3 5 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek