Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-İNGS12 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders metindilbiliminin içerisinde önemli bir yer tutan söylem çözümlemesinin dil öğretiminde kullanımına ilişkin öneriler sunmakta, ilgili alanla ilgili temel kavramları örneklemek suretiyle açıklamakta ve öğrencilerin iki disiplin arasındaki ilişki üzerine düşünmesini ve kendilerine özgü tutumlarını geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğrt Üyesi Tuğba Aslan
1 | Bu dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenci metin dilbilim ve söylem çözümlemesi alanındaki temel kavramları edinebilecektir, |
2 | Sınıf içi tartışmlarda görüşlerini özgürce ifade edebilecektir. |
3 | Türkçe ve İngilizce dil toplumlarındaki günlük dil kullanımını gözlemleyerek ve araştırarak dil farkındalığını geliştirebilecektir, |
4 | Dil öğretiminde dilbilimin, özellikle de metindilbilim disiplinin sahip olduğu rolün ne derece önemli olduğunu kavrayacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Söylem çözümlemesi kavramının tanımı, farklı türdeki metinler içerisindeki söylemlerin analizi, birbirine yakın iki farklı disiplinin birbiriyle ilişkisi, dil öğretiminde disiplinlerarasılık olgusunun öneminin vurgulanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | What is Discourse Analysis? | ||
2 | Formal Links | ||
3 | Bağlamsal olgu: Bağıntı/Bağdaşıklık | ||
4 | Two Views of Discourse Structure: as product and as process & Discourse as Dialogue | ||
5 | Knowledge in Discourse | ||
6 | Two Approaches to Developing Discourse Skills | ||
7 | Focusing on Senders and Receivers | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Discourse Type and Discourse Part | ||
10 | Managing Conversation | ||
11 | Focusing on Cohesion | ||
12 | General Discourse Activities | ||
13 | Developing Discourse in the Classroom | ||
14 | Wrap up and the Questions on the Final | ||
15 | . | ||
16 | Final Sınavı |
M.McCarthy & R. Carter (1994).Language as Discourse: Perspectives for Language Teaching. Longman: London McCarthy, M. (1992). Discourse analysis for language teachers. New York: Cambridge University Press Nunan, David (1993). Introducing Discourse Analysis. Penguin:London Cutting, J. (2002). Pragmatics and Discourse. Routledge: LondonGeorgakopoulou,A & Goutsos, D. (1998) Discourse Analysis. An Introduction. Edinburgh University Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |