GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FS0306.2 Uyumsuz Çocukların Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Dersin Amacı Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması hakkında bilgi kazandırmak. Problem davranışla başa çıkma yöntemleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi kazandırmak



1 Problem davranışları uygun ölçütlere göre tanımlar
2 Problem davranışları sınıflandırır
3 Problem davranışa karar verme sürecindeki basamakları uygular
4 Şekil verme yöntemini anlatır ve uygular
5 Sosyal pekiştireç ve etkinlik pekiştireçlerinin kullanımını uygular
6 Dönüştürülebilir sembol sistemini uygular
7 Pekiştirme tarifelerini uygular
8 Davranışlara kalıcılık kazandırma yöntemlerini uygular
9 Davranışları azaltma işlem süreçlerini uygular
10 ) Günlük dilde ve davranış bilimlerine göre cezanın tanımını yapar
11 Cezanın etkili kullanımını uygular
12 Aşırı düzeltme ve Bıktırma yöntemlerini uygular
13 Mola, tepkinin bedeli ve sönme yöntemlerini uygular
14 Ayrımlı pekiştirme yöntemlerini uygular


Yok


Yok


Uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi. Hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme. Hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi. Öğretime karar vermek için verilerin kullanımı. Davranış artırma ilkeleri ve işlem süreçleri, pekiştireç çeşitleri ve kullanımı, sembol pekiştirme, yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri, davranış azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri, ayrımlı pekiştirme, sönme, tepkinin bedeli.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması
2 Problemli davranışa karar verme
3 Yeni davranış oluşturma (şekil verme)
4 Sosyal pekiştireçlerin ve etkinlik pekiştirecinin kullanımı
5 Dönştürülebilir sembolle pekiştirme sistemi
6 Pekiştirme tarifeleri
7 Davranışa kalıcılık kazandırma
8 Ceza nedir?
9 ARASINAV
10 Cezanın etkin kullanımı
11 Fiziksel ceza, aşırı düzeltme ve bıktırmanın kullanımı
12 Mola, tepkinin bedeli ve sönmenin kullanımı
13 Ayrımlı pekiştirme işlem süreçleri
14 Örnek uygulamalar
15
16



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 2 20
Performans 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 6 6
Quiz 2 10 20
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 1 16
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek