GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ9 Eğitimde Program Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Eğitim programlarının genel yapısının, temellerinin ve program geliştirme süreçlerinin kavranması


Dr. Öğr. Üyesi Arzu Aslan Buyruk


1 . 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir
2 Eğitim programının temellerini bilir
3 Program geliştirme süreç basamaklarını bilir
4 Program okuryazarı olur

Birinci Öğretim



Yok


Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okuryazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
2 Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri
3 Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri
4 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları
5 Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler
6 Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
7 Ara sınav
8 İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
9 Program geliştirme süreci ve modelleri
10 Eğitim programı tasarım yaklaşımları
11 Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları
12 Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 25 1 25
Tartışma 5 1 5
Takım/Grup Çalışması 6 2 12
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 20 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 1 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Ev Ödevi 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 2 1 1 2 1 1 2 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 2 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek