| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB-SEÇ9 | Eğitimde Program Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim programlarının genel yapısının, temellerinin ve program geliştirme süreçlerinin kavranması
Dr. Öğr. Üyesi Arzu Aslan Buyruk
| 1 | . 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir |
| 2 | Eğitim programının temellerini bilir |
| 3 | Program geliştirme süreç basamaklarını bilir |
| 4 | Program okuryazarı olur |
Birinci Öğretim
Yok
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okuryazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | ||
| 2 | Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri | ||
| 3 | Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri | ||
| 4 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları | ||
| 5 | Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler | ||
| 6 | Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi | ||
| 7 | Ara sınav | ||
| 8 | İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi | ||
| 9 | Program geliştirme süreci ve modelleri | ||
| 10 | Eğitim programı tasarım yaklaşımları | ||
| 11 | Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları | ||
| 12 | Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 25 | 1 | 25 |
| Tartışma | 5 | 1 | 5 |
| Takım/Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
| Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |