Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS16 | Çocuklar için Felsefe | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Celal BOYRAZ
1 | Felsefenin günlük yaşam ve çocuklarla ilişkisini kavrar. |
2 | Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisini kurar. |
3 | Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutunu tartışır. |
4 | Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özelliklerini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu derste öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin günlük hayatla ve çocukla ilişkisi | ||
2 | Disiplinler arası bir alan olarak felsefe | ||
3 | Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisi | ||
4 | Çocuklar için felsefe eğitimi nedir, önemi ve gereği nedir | ||
5 | Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutu | ||
6 | Çocuklar için felsefe eğitiminde yurt içi ve yurt dışındaki çalışmaları | ||
7 | Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi | ||
10 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi | ||
11 | Çocuklar için felsefe eğitimine ilişkin uygulama örnekleri | ||
12 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
13 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
14 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
15 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
16 | Final sınavı |
Direk, N.(2012). Çocuklarla felsefe. İstanbul:Pan yayıncılık. Dobelli, R. (2013). Hatasız düşünme sanatı. (Çev. I. Arda). İstanbul: NTV Yayınları. Droit, R.P.(2010). Çocuklarla felsefe sohbetleri. (Çev. A. Karakış). Ankara: Say Yayınları. Fisher, R. (2005). Thinking children to think. U.K: Nelson Thornes Publication.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |