| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-SÖ5B.02 | İlkokulda Problem Çözme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi, problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi.
Doç. Dr. Huriye KADAKAL
| 1 | Problemleri ve problem türlerini açıklar. |
| 2 | Matematik öğretim programında problem çözmenin yerini bilir. |
| 3 | Problem çözme stratejilerini bilir |
| 4 | Problem çözme sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir. |
| 5 | Problem kurma sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir. |
| 6 | Matematiğin gerçek hayatla ilişkisini önemser |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik eğitiminde günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümünde etkili olan problem çözme, karar verme, tahmin, mantıksal düşünme, muhakeme, algoritmik düşünme gibi önemli becerileri öğrencilere kazandırmak.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve giriş. İlkokul matematik programında problemler konusuna ayrılan kazanımların incelenmesi. | ||
| 2 | Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi. | ||
| 3 | Problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. | ||
| 4 | Problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi. | ||
| 5 | Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi. | ||
| 6 | Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi. | ||
| 7 | Problem örnekleri | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri. | ||
| 10 | Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması. | ||
| 11 | Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması. | ||
| 12 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
| 13 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
| 14 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
| 15 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
| 16 | Final sınavı |
Murat Altun, (1997) Matematik Öğretimi,Alfa Yayıncılık, , s.135. Van De Walle John A., (1994) Elementary School Mathematics, Virginia Commenralth Universitl, Longman, V Toptaş, M KILIÇKAYA, (2017) - International Journal of Education …, M Altun, Ç Arslan - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 120 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |