Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SÖ5B.02 | İlkokulda Problem Çözme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi, problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi.
Doç. Dr. Huriye KADAKAL
1 | Problemleri ve problem türlerini açıklar. |
2 | Matematik öğretim programında problem çözmenin yerini bilir. |
3 | Problem çözme stratejilerini bilir |
4 | Problem çözme sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir. |
5 | Problem kurma sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir. |
6 | Matematiğin gerçek hayatla ilişkisini önemser |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik eğitiminde günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümünde etkili olan problem çözme, karar verme, tahmin, mantıksal düşünme, muhakeme, algoritmik düşünme gibi önemli becerileri öğrencilere kazandırmak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve giriş. İlkokul matematik programında problemler konusuna ayrılan kazanımların incelenmesi. | ||
2 | Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi. | ||
3 | Problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. | ||
4 | Problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi. | ||
5 | Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi. | ||
6 | Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi. | ||
7 | Problem örnekleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri. | ||
10 | Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması. | ||
11 | Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması. | ||
12 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
13 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
14 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
15 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | ||
16 | Final sınavı |
Murat Altun, (1997) Matematik Öğretimi,Alfa Yayıncılık, , s.135. Van De Walle John A., (1994) Elementary School Mathematics, Virginia Commenralth Universitl, Longman, V Toptaş, M KILIÇKAYA, (2017) - International Journal of Education …, M Altun, Ç Arslan - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |