GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SÖ5B.02 İlkokulda Problem Çözme Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi, problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi.


Doç. Dr. Huriye KADAKAL


1 Problemleri ve problem türlerini açıklar.
2 Matematik öğretim programında problem çözmenin yerini bilir.
3 Problem çözme stratejilerini bilir
4 Problem çözme sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir.
5 Problem kurma sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir.
6 Matematiğin gerçek hayatla ilişkisini önemser

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematik eğitiminde günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümünde etkili olan problem çözme, karar verme, tahmin, mantıksal düşünme, muhakeme, algoritmik düşünme gibi önemli becerileri öğrencilere kazandırmak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders tanıtımı ve giriş. İlkokul matematik programında problemler konusuna ayrılan kazanımların incelenmesi.
2 Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi.
3 Problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler.
4 Problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi.
5 Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi.
6 Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi.
7 Problem örnekleri
8 Ara sınav
9 Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri.
10 Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması.
11 Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması.
12 Problem çözme ve kurma çalışmaları
13 Problem çözme ve kurma çalışmaları
14 Problem çözme ve kurma çalışmaları
15 Problem çözme ve kurma çalışmaları
16 Final sınavı

Murat Altun, (1997) Matematik Öğretimi,Alfa Yayıncılık, , s.135. Van De Walle John A., (1994) Elementary School Mathematics, Virginia Commenralth Universitl, Longman, V Toptaş, M KILIÇKAYA, (2017) - International Journal of Education …, M Altun, Ç Arslan - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 22 22
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek