GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SÖ5B.03 Çocuklar İçin Felsefe Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Celal BOYRAZ


1 Felsefenin günlük yaşam ve çocuklarla ilişkisini kavrar.
2 Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisini kurar.
3 Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutunu tartışır.
4 Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özelliklerini değerlendirir.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Bu derste öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Felsefenin günlük hayatla ve çocukla ilişkisi
2 Disiplinler arası bir alan olarak felsefe
3 Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisi
4 Çocuklar için felsefe eğitimi nedir, önemi ve gereği nedir
5 Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutu
6 Çocuklar için felsefe eğitiminde yurt içi ve yurt dışındaki çalışmaları
7 Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özellikleri
8 Ara Sınav
9 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi
10 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi
11 Çocuklar için felsefe eğitimine ilişkin uygulama örnekleri
12 Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
13 Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
14 Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
15 Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
16 Final sınavı

Direk, N.(2012). Çocuklarla felsefe. İstanbul:Pan yayıncılık. Dobelli, R. (2013). Hatasız düşünme sanatı. (Çev. I. Arda). İstanbul: NTV Yayınları. Droit, R.P.(2010). Çocuklarla felsefe sohbetleri. (Çev. A. Karakış). Ankara: Say Yayınları. Fisher, R. (2005). Thinking children to think. U.K: Nelson Thornes Publication.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 4 2 8
Uygulama/Pratik 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Ev Ödevi 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek