| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-SÖ5B.03 | Çocuklar İçin Felsefe | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Celal BOYRAZ
| 1 | Felsefenin günlük yaşam ve çocuklarla ilişkisini kavrar. |
| 2 | Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisini kurar. |
| 3 | Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutunu tartışır. |
| 4 | Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özelliklerini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu derste öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Felsefenin günlük hayatla ve çocukla ilişkisi | ||
| 2 | Disiplinler arası bir alan olarak felsefe | ||
| 3 | Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisi | ||
| 4 | Çocuklar için felsefe eğitimi nedir, önemi ve gereği nedir | ||
| 5 | Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutu | ||
| 6 | Çocuklar için felsefe eğitiminde yurt içi ve yurt dışındaki çalışmaları | ||
| 7 | Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özellikleri | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi | ||
| 10 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi | ||
| 11 | Çocuklar için felsefe eğitimine ilişkin uygulama örnekleri | ||
| 12 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
| 13 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
| 14 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
| 15 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | ||
| 16 | Final sınavı |
Direk, N.(2012). Çocuklarla felsefe. İstanbul:Pan yayıncılık. Dobelli, R. (2013). Hatasız düşünme sanatı. (Çev. I. Arda). İstanbul: NTV Yayınları. Droit, R.P.(2010). Çocuklarla felsefe sohbetleri. (Çev. A. Karakış). Ankara: Say Yayınları. Fisher, R. (2005). Thinking children to think. U.K: Nelson Thornes Publication.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 113 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 |