GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SÖ6B.02 Kapsayıcı Dil Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans



Bu dersin amacı tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapmak. Bu konudaki alan yazını incelemek.


Doç. Dr. Hülya KODAN


1 Tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapar ve vaka çalışması olarak sunar.
2 Ana dili farklı olan çocuklara nasıl öğretim yapılacağı üzerine uygulamalı örnekler hazırlar.
3 Anadilde ve yabancı dilde okuma yazma hakkında araştırmalar yapar.

Birinci Öğretim



Yok


Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yaz- ma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmala- rı üzerinde durulur; ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağla- yamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur; göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yak- laşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okuma güçlüklerinin doğası ve sebepleri
2 Okuma güçlüklerini tespit etme
3 Okuma güçlüklerini tedavi yolları
4 Yabancı Dil Öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemleri
5 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Kavramı ve Sınıf Ortamına Yansıması
6 Anadilde ve Yabancı Dilde Okuma
7 Ara Sınav
8 Yabancı Dilde Yazma Eğitiminde Yaklaşımlar
9 Türkçe Öğrenenler Açısından Kalıp Sözler ve İşlevleri
10 Avrupa Birliği Dil Politikası ve Yabancı Dil Olarak Türkçe
11 Türkçe'nin Yetişkinlere Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Yaklaşımlar
12 Vaka Sunumları
13 Vaka Sunumları
14 Vaka Sunumları
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav

Bond, L. G. ve Tinker, M. A. (1957). Reading difficulties, their diagnosis and correction. USA: New ACC York Appleton Century Crofts Inc. Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (Eds.). (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi politika yöntem ve beceriler. Ankara: Anı Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 14 28
Rapor Sunma 2 6 12
Bireysel Çalışma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 7 14
Okuma 5 9 45
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 4 1 1 5 1 3 4 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 4 1 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 4 1 1 4 1 4 4 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek