Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SÖ6B.02 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapmak. Bu konudaki alan yazını incelemek.
Doç. Dr. Hülya KODAN
1 | Tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapar ve vaka çalışması olarak sunar. |
2 | Ana dili farklı olan çocuklara nasıl öğretim yapılacağı üzerine uygulamalı örnekler hazırlar. |
3 | Anadilde ve yabancı dilde okuma yazma hakkında araştırmalar yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yaz- ma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmala- rı üzerinde durulur; ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağla- yamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur; göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yak- laşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okuma güçlüklerinin doğası ve sebepleri | ||
2 | Okuma güçlüklerini tespit etme | ||
3 | Okuma güçlüklerini tedavi yolları | ||
4 | Yabancı Dil Öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemleri | ||
5 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Kavramı ve Sınıf Ortamına Yansıması | ||
6 | Anadilde ve Yabancı Dilde Okuma | ||
7 | Yabancı Dilde Yazma Eğitiminde Yaklaşımlar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türkçe Öğrenenler Açısından Kalıp Sözler ve İşlevleri | ||
10 | Avrupa Birliği Dil Politikası ve Yabancı Dil Olarak Türkçe | ||
11 | Türkçe'nin Yetişkinlere Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Yaklaşımlar | ||
12 | Vaka Sunumları | ||
13 | Vaka Sunumları | ||
14 | Vaka Sunumları | ||
15 | Genel sınava hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Bond, L. G. ve Tinker, M. A. (1957). Reading difficulties, their diagnosis and correction. USA: New ACC York Appleton Century Crofts Inc. Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (Eds.). (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi politika yöntem ve beceriler. Ankara: Anı Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Okuma | 5 | 9 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |