Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S407.2B | Etkili İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Kişiler arası iletişim, etkili iletişim, iletişimde duyguların rolü, öğrenci, öğretmen ve veli iletişimi ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır.
1 | 1. iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilirler. |
2 | 2. etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebilirler. |
3 | 3. öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabilirler. |
4 | 4. iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebilirler |
5 | 5. sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirme uygulamaları yapabilirler. |
6 | 6. iletişim becerisini geliştirir. |
Yok
Yok
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası iletişimin tanımı | ||
2 | İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri | ||
3 | İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikler | ||
4 | Etkili dinleme ve geri bildirim | ||
5 | Etkili dinleme ve geri bildirim | ||
6 | Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.) | ||
7 | İletişimi kolaylaştıran etkenler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması | ||
10 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | ||
11 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | ||
12 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | ||
13 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | ||
14 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | ||
15 | İletişim uygulamaları | ||
16 | Final sınavı |
Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık .Etkili İletişim ve Beden Dili, R.TAYFUN, Nobel Yayınları, Ankara 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 |