GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
S407.2B Etkili İletişim Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Kişiler arası iletişim, etkili iletişim, iletişimde duyguların rolü, öğrenci, öğretmen ve veli iletişimi ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır.



1 1. iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilirler.
2 2. etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebilirler.
3 3. öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabilirler.
4 4. iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebilirler
5 5. sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirme uygulamaları yapabilirler.
6 6. iletişim becerisini geliştirir.


Yok


Yok


Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kişilerarası iletişimin tanımı
2 İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri
3 İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikler
4 Etkili dinleme ve geri bildirim
5 Etkili dinleme ve geri bildirim
6 Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.)
7 İletişimi kolaylaştıran etkenler
8 Ara Sınav
9 Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması
10 İletişimde çatışma ve önlenmesi
11 İletişimde çatışma ve önlenmesi
12 Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
13 Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
14 Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
15 İletişim uygulamaları
16 Final sınavı

Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık .Etkili İletişim ve Beden Dili, R.TAYFUN, Nobel Yayınları, Ankara 2009



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 28 1 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek