Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS214.1B | Bilim Felsefesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Ontolojik ve epistemolojik kabulleri ile temel bilimsel paradigmalar ve yaklaşımlar ile bilimsel bilgiye yönelik temel eleştiriler ve araştırma yöntem ve teknikleri ile birlikte bilimsel bilgi?nin kendine has özellikleri ile incelenmesi/özetlenmesi ve öğretilmesi amaçlanmaktadır
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN
1 | Bilginin tanımı, amacı, tarihi, kaynakları ve özelliklerini ifade eder. |
2 | Bilgi türleri ile birlikte bilginin doğruluk sorununu karşılıklı nedensellik ilişkisi içinde analiz eder. |
3 | Batılı bilginin gelişim tarihini bilimsel bilginin doğuşu ve gelişimini sosyo-kültürel sebepleri ile birlikte değerlendirir. |
4 | Bilimsel bilginin temel özelliklerini, yöntem ve tekniklerini diğer bilgi türleri ile karşılaştırarak analiz eder. |
5 | Temel bilimsel paradigmaları ve temel yaklaşımları yöntem ve teknikleri birlikte değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim Felsefenin tanımını yaparak, temel kavram ve akımlarını kavratılır. Bilim felsefesinin -özellikle mantıksalcı bilim felsefesinden tarihselci bilim felsefesine doğru yürüyüşünü ve gelişimi işlenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ontolojik Açıdan Bilginin Zorunluluğu, Bilginin Amacı ve Bilginin Tarihi | ||
2 | İnsani Bilginin Kaynakları | ||
3 | Bilgi Türleri | ||
4 | Bilgide Doğruluk Sorunu | ||
5 | Batılı Bilginin Ontolojik Temelleri ve Temel Bilgi Kuramları | ||
6 | Batılı Bilginin Gelişim Tarihi: Bilimsel Bilginin Doğuşu ve Gelişimi | ||
7 | Bilimsel Bilginin Kriteri, Tanımı, Konusu, Amacı ve Özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sosyal Bilimlerde Temel Yaklaşımlar: Pozitivist Bilim Anlayışı, Temel Kabulleri, Yöntemi ve Teknikleri | ||
10 | Pozitivist Bilim Anlayışına Bağlı Yaklaşımlar | ||
11 | Pozitivizme Yönelik Eleştiriler | ||
12 | Yorumcu Bilim Anlayışı, Temel Kabulleri, Yöntem ve Teknikleri | ||
13 | Yorumcu Bilim Anlayışına Bağlı Temel Yaklaşımlar ve Yorumcu Bilim Anlayışına Yönelik Eleştiriler | ||
14 | Bütüncü Bilim anlayışı, Temel kabuller, Yöntem ve Araştırma Teknikleri | ||
15 | Bütüncü Bilim anlayışı, Temel kabuller, Yöntem ve Araştırma Teknikleri | ||
16 | final |
Demir, Ö.2012. Bilim Felsefesi. Chalmers, A. 2008. Bilim Dedikleri. Doğan Ö. 2013. Felsefe ve Doğa Bilimleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 |