GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖN306 Elektronik İşletmecilik Zorunlu Ders 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, yeni ticaretin elektronik piyasa yapısı içerisinde kavranması ve uygulanması konularını incelemektir. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, kurum içi ve kurumlar arası iş süreçlerinde yer alan internet ve ilgili teknolojileri kavrayabilecektir. Buna ek olarak, öğrenciler elektronik ticaret yönetimi bağlamında örgütsel strateji geliştirme sürecini bileceklerdir.


Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ


1 Analitik düşünme, çağdaş bilgi teknolojilerini ve teknolojileri, özellikle de bilgi teknolojilerini kullanacak bilgi ve beceriye sahip olabilecektir.
2 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama yeteneğine sahip olurlar
3 İşletmeler arasında elektronik ticaret kapsamında tedarik zinciri yönetimi ve pazarlama bağlamında bilgi edinilmesi ve uygulama yeteneğinin elde edilmesi konusunda bilgi sahibi olurlar.
4 Öğrenciler, Internet ve bağlantılı teknolojilerin örgütsel süreçler üzerindeki etkisine dair çözümleme yapabilme yeteneği kazanmanın yanında bunların uygulanmasına alanlarına yönelik bilgi sahibi olabileceklerdir

İkinci Öğretim


Yok


Yok


E-işletmecilik, E-girişimcilik, E-pazarlama, Sosyal Medya,Dijital Girişimcilik, İnternet Girişimciliği


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Elektronik Ortamda İşletmeciliğe Giriş
2 Elektronik Ortamda İşletmeciliğin Çerçevesi
3 İşletmecilik Ortamının Dışsal Pazar Tahlili
4 İşletmenin İçsel Tahlili
5 Elektronik Ortamda İşletmecilikte Strateji Tercihlerinin Belirlenmesi
6 Rekabetçi Avantajın Sağlanması
7 Yeni Pazarlara Giriş
8 Değerin Yaratılması ve Korunması (ARA SINAV)
9 Elektronik Ortamda İşletmecilikte Doğru Stratejisinin Seçilmesi
10 Tedarikçilerle İlişkilerde Doğru Stratejinin Seçilmesi
11 Kullanıcılarla İlişkilerde Doğru Stratejinin Seçilmesi
12 Kablolu e-ticaretten mobil e-ticarete geçiş
13 Elektronik Ortamda İşletmecilikte Stratejinin Uygulanması
14 Elektronik İşletmeciliğin, İşletmelere Tüketiciye ve Sosyal Hayata Etkileri
15 Örnek Vakalar (FİNAL SINAVI)

* Erbaşlar, Gazanfer, Dokur, Şükrü Elektronik Ticaret, Nobel Basın Yayın, 2008, İstanbul *Evans, A., Martin, K., and Poatsy, M.A. (2015). * e-Business Strategies: Creating Value through Electronic and Mobile Commerce, Tawfik Jelassi and Albrecht Enders, FT Prentice Hall, Thirth Edition, ISBN: 9780273710288, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 2 2 3 2 2 2 3
ÖÇ 3 3 2 3 3 2 4
ÖÇ 4 3 2 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek