Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
| 1 |
. 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir |
| 2 |
Eğitim programının temellerini bilir |
| 3 |
Program geliştirme süreç basamaklarını bilir |
| 4 |
Program okuryazarı olur |
Yok
| Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
| 1 |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar |
|
|
| 2 |
Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri |
|
|
| 3 |
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve
ekonomik temelleri |
|
|
| 4 |
Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program
geliştirmenin aşamaları |
|
|
| 5 |
Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve
öğeler arasındaki ilişkiler |
|
|
| 6 |
Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
|
|
|
| 7 |
İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
|
|
|
| 8 |
Ara sınav |
|
|
| 9 |
Program geliştirme süreci ve modelleri |
|
|
| 10 |
Eğitim programı tasarım yaklaşımları |
|
|
| 11 |
Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde
öğretmelerin görev ve sorumlulukları |
|
|
| 12 |
Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları |
|
|
| 13 |
Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve
yönelimler. |
|
|
| 14 |
Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
|
|
| 15 |
Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları |
|
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Bütünleme Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Derse Katılım |
25 |
1 |
25 |
| Tartışma |
5 |
1 |
5 |
| Takım/Grup Çalışması |
6 |
2 |
12 |
| Beyin Fırtınası |
10 |
1 |
10 |
| Bireysel Çalışma |
20 |
1 |
20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
20 |
1 |
20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
15 |
1 |
15 |
| Ev Ödevi |
10 |
1 |
10 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
121
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
| ÖÇ 1 |
1
|
1
|
3
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
| ÖÇ 2 |
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
| ÖÇ 3 |
1
|
1
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
| ÖÇ 4 |
1
|
1
|
1
|
2
|
3
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek