Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ15 | Karşılaştırmalı Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma |
3 | İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini tanır |
4 | Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır |
5 | Türk Cumhuriyetleri, Güney Kore, Japon Eğitim Sistemlerini analiz eder |
6 | Türk ve İspanya-Portekiz eğitim sistemlerini karşılaştırır |
7 | İngiliz ve Amerikan eğitim sistemlerini tanır, Türkiye ile karşılaştırır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, Diğer Türk Cumhuriyetlerinin, Güney Koreli, İngiliz, Amerikan, Alman, Norveçli, Fin, İtalyan, İspanyol, Portekizli ve Japon Eğitim Sistemleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı | ||
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | ||
3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | ||
4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | ||
5 | İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | ||
6 | Diğer Türk Cumhuriyetlerinin (Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan) eğitim sistemleri | ||
7 | Alman ve Avusturya eğitim sistemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri | ||
10 | A.B.D eğitim sistemi | ||
11 | İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri | ||
12 | Britanya eğitim sistemleri | ||
13 | Japon Eğitim Sistemi | ||
14 | Güney Kore Eğitim Sistemi | ||
15 | Belçika eğitim Sistemi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Balcı, A. (2023). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. PEGEM. Arastaman, G. (2021). Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitim. PEGEM.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |