GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK-SEÇ24 Mikroskopta Etkinlikler Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencinin mikroskobu çok yönlü kullanmasını sağlaması ve ilkokul düzeyinde herhangi bir ders içeriğinde (canlı ve cansız objeler) etkinlik yapabilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI


1 Mikroskobu tanır ve kısımlarını bilir.
2 Mikroskobu kullanabilir.
3 Mikroskopta ışık ayarı, diyafram ve objektifi objeye uygun kullanabilir.
4 İncelenecek objenin hangi aşamalarda geçmesi gerektiğini bilir.
5 Kesit almayı bilir.
6 Canlı ve cansız objelerden preperat hazırlayabilir.
7 İncelen objenin raporunu hazırlayabilir.
8 Laboratuarda değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklar
9 Uygulanan mikroskop etkinliğinin eğitim amaçlarına uygun eğitici bir şekilde uygular ve yeni etkinlikler geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Mikroskobu tanıyıp kullanabilmek için İncelenecek materyallerin preperat haline getirilmesi ve kesit alma çeşitleri yer almaktadır. Canlı veya cansız objelerin incelenme şekilleri. Rapor oluşturma ve sonuçları tartışma. Benzer etkinlikler türetme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Laboratuar kuralları
2 Mikroskobu tanıma
3 Mikroskobu kullanma
4 En çok merak edilen objelerin seçimi
5 Seçilen objelerin haftalara dağılımı ve inceleme şekillerinin belirlenmesi, raporlanması.
6 Gerçek bir laboratuar raporu nasıl olmalı?
7 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
8 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
9 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
10 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
11 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
12 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
13 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
14 Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

Fen Labaratuarı uygulamaları Mikroskop



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 2 26
Bireysel Çalışma 11 1 11
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 19 19
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 11 1 11
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek