Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SEÇ24 | Mikroskopta Etkinlikler | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencinin mikroskobu çok yönlü kullanmasını sağlaması ve ilkokul düzeyinde herhangi bir ders içeriğinde (canlı ve cansız objeler) etkinlik yapabilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI
1 | Mikroskobu tanır ve kısımlarını bilir. |
2 | Mikroskobu kullanabilir. |
3 | Mikroskopta ışık ayarı, diyafram ve objektifi objeye uygun kullanabilir. |
4 | İncelenecek objenin hangi aşamalarda geçmesi gerektiğini bilir. |
5 | Kesit almayı bilir. |
6 | Canlı ve cansız objelerden preperat hazırlayabilir. |
7 | İncelen objenin raporunu hazırlayabilir. |
8 | Laboratuarda değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklar |
9 | Uygulanan mikroskop etkinliğinin eğitim amaçlarına uygun eğitici bir şekilde uygular ve yeni etkinlikler geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Mikroskobu tanıyıp kullanabilmek için İncelenecek materyallerin preperat haline getirilmesi ve kesit alma çeşitleri yer almaktadır. Canlı veya cansız objelerin incelenme şekilleri. Rapor oluşturma ve sonuçları tartışma. Benzer etkinlikler türetme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Laboratuar kuralları | ||
2 | Mikroskobu tanıma | ||
3 | Mikroskobu kullanma | ||
4 | En çok merak edilen objelerin seçimi | ||
5 | Seçilen objelerin haftalara dağılımı ve inceleme şekillerinin belirlenmesi, raporlanması. | ||
6 | Gerçek bir laboratuar raporu nasıl olmalı? | ||
7 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
8 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
9 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
10 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
11 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
12 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
13 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
14 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | ||
15 | Genel Sınava Hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Fen Labaratuarı uygulamaları Mikroskop
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |