GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK-SEÇ28 Çalgı Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarına temel düzeyde elde edindikleri müzik dersi ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanabilmelerini sağlamak, temel eğitimde kullanılabilecek enstrümanların yapı özelliklerini kavratmak, temel eğitimde müziğin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Celal BOYRAZ


1 Orff çalgılarını tanır
2 Telli çalgıları tanır
3 Üflemeli çalgıları tanır ve çalar
4 çalgıları oyun öğretiminde etkili olarak kullanır
5 Temel nota bilgisini kavrar

Birinci Öğretim



Yok


Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orff çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, melodika, flüt, ukulele, kalimba, davul, zil gibi müzik aletlerini çalabilme becerisi kazandırma, çalgı kullanılarak yapılacak etkinliklerin diğer disiplinlerde uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amaçları ve kaynakları. Ses nedir? Sesin yükseklik, süre, gürlük ve tını açısından özellikleri. Müzik yazısının elemanları: Nota, dizek, açkı kavramları.
2 Birim zaman, vuruş, ölçü kavramları. Metronom kullanımı ile ikilik, dörtlük, sekizlik nota değerleri ile çalışma. İki zamanlı basit ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. Ölçü vurma, ezgi ve ritim yazma. Solfej, dikte ve ritmik okuma.
3 Müziğimizde ritim ve ezgi
4 Orff çalgıları hakkında bilgiler ve uygulamalar
5 Orff çalgıları hakkında bilgiler ve uygulamalar
6 Orff çalgıları hakkında bilgiler ve uygulamalar
7 Üflemeli çalgılar ve uygulamaları
8 ARA SINAV
9 Üflemeli çalgılar ve uygulamaları
10 Üflemeli çalgılar ve uygulamaları
11 Telli çalgılar ve uygulamalar
12 Telli çalgılar ve uygulamalar
13 Telli çalgılar ve uygulamalar
14 Temel eğitim müzik müfredatı ile ilgili etkinliklerin uygulanması.
15 Temel eğitim müzik müfredatı ile ilgili etkinliklerin uygulanması.
16 Final Sınavı

Özgül,İ.2009;Eğitim fakülteleri ve İlköğretim okulları için Müzik eğitimi ve öğretimi.Pegem Akademi,Ankara •Sun, M. (1998) Temel Müzik Eğitimi, Yurt Renkleri Yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 6 2 12
Takım/Grup Çalışması 1 2 2
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 85

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek