GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ28 Eğitimde Teknoloji Tabanlı İçerik Oluşturma Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Teknoloji tabanlı içerik oluşturmaya ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.


Doç. Dr. İsmail SARİKAYA


1 Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar.
2 Öğretim teknolojilerini sınıflandırır.
3 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir.
4 Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır.
5 İçerik oluşturma programlarını tanır ve kullanır.
6 Öğrencilerin gelişim seviyelerini ve tasarım ilkelerini hesaba katarak içerik oluşturur.
7 Oluşturduğu içerikleri değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde bilgi teknolojileri, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar, öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri, teknoloji tabanlı öğretim materyallerinin tasarımı, tematik öğretim materyali tasarlama, teknoloji tabanlı öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2 Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar
3 Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar
4 Öğretim teknolojilerini sınıflandırma
5 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
6 Teknoloji temelli içerik oluşturmada tasarım ilkeleri
7 Teknoloji temelli içerik oluşturmada tasarım ilkeleri
8 Ara Sınav
9 Tasarım ilkelerinin uygulanması
10 Sunum hazırlama programları
11 Öğretim yönetim sistemlerinin kullanılması
12 Dijital öykü programları
13 Ölçme-değerlendirme programları
14 İçerik oluşturma
15 İçerik değerlendirme
16 Final Sınavı

• Türel, Y. K. (2019). Öğretim teknolojileri. Asos. • Yalın, H. İ. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 2 26
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 1 3 3 3 1 3 2 1
ÖÇ 2 2 1 1 3 2 1 2 1 2 2
ÖÇ 3 1 1 1 1 2 1 2 1 1 2
ÖÇ 4 2 3 1 1 1 1 1 1 2 2
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1
ÖÇ 6 2 2 1 2 2 1 1 1 2 1
ÖÇ 7 1 2 1 1 1 2 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek