Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ28 | Eğitimde Teknoloji Tabanlı İçerik Oluşturma | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Teknoloji tabanlı içerik oluşturmaya ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
1 | Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
2 | Öğretim teknolojilerini sınıflandırır. |
3 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir. |
4 | Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır. |
5 | İçerik oluşturma programlarını tanır ve kullanır. |
6 | Öğrencilerin gelişim seviyelerini ve tasarım ilkelerini hesaba katarak içerik oluşturur. |
7 | Oluşturduğu içerikleri değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde bilgi teknolojileri, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar, öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri, teknoloji tabanlı öğretim materyallerinin tasarımı, tematik öğretim materyali tasarlama, teknoloji tabanlı öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | ||
2 | Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar | ||
3 | Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar | ||
4 | Öğretim teknolojilerini sınıflandırma | ||
5 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | ||
6 | Teknoloji temelli içerik oluşturmada tasarım ilkeleri | ||
7 | Teknoloji temelli içerik oluşturmada tasarım ilkeleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tasarım ilkelerinin uygulanması | ||
10 | Sunum hazırlama programları | ||
11 | Öğretim yönetim sistemlerinin kullanılması | ||
12 | Dijital öykü programları | ||
13 | Ölçme-değerlendirme programları | ||
14 | İçerik oluşturma | ||
15 | İçerik değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
• Türel, Y. K. (2019). Öğretim teknolojileri. Asos. • Yalın, H. İ. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |