| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-OÖ2B.02 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmak bu dersin temel hedefidir.
Dr. Öğr. Üyesi Hilal KAROĞLU
| 1 | Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar |
| 2 | Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular |
| 3 | Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır |
| 4 | Bu gruplarla çalışan STK'ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönel- miş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlem- ler; risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Risk faktörleri ve etkileri | ||
| 2 | Risk grubundaki çocuklar kimlerdir? Çocukların risk grubuna itilme nedenleri | ||
| 3 | Sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar | ||
| 4 | Suça itilmiş çocuklar | ||
| 5 | Elverişsiz çevre koşullarında yetişen çocuklar | ||
| 6 | Parçalanmış aile çocukları | ||
| 7 | Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Parçalanmış aile çocukları | ||
| 10 | İhmal ve istismara uğrayan çocuklar | ||
| 11 | Gelişimsel açıdan risk altında bulunan çocuklar | ||
| 12 | Korunmaya muhtaç çocuklar | ||
| 13 | Dünyada ve Türkiye?de risk grubuna giren çocukların durumu | ||
| 14 | Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye?de uygulanan önleme ve destek programları | ||
| 15 | Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye?de uygulanan önleme ve destek programları | ||
| 16 | Final sınavı |
Seçer, Z. (2018). Risk altındaki çocuklar ve eğitimleri. Eğiten kitap Türkiye'deki risk altındaki çocuklar raporu.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Okuma | 12 | 2 | 24 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 111 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |