GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYB409.27 Atletizm Seçmeli Ders Grubu 4 7 7,00

Lisans


Türkçe


Sporcuların, temel spor dalı atletizmin eğitim değerini kavramasını, atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemleri, atletizm temel eğitim uygulamalarını düzenleyebilmesini, branşa yönelik öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerinin hazırlanmasını, atletizme yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgilenmesini, okul, kulüp ve aile işbirliğinde antrenörün rolünü kavramasını sağlamaktır.



1 Atletizmin branşlarını tanımlayabilme
2 Temel spor dalı Atletizmin eğitim değerini kavrayabilme.
3 Atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemleri tanımlayabilme
4 Atletizmde temel eğitim uygulamalarını düzenleyebilme.
5 Branşa yönelik öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerini hazırlayabilme.
6 Atletizme yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgi edinebilme
7 Okul, kulüp ve aile işbirliğinde Antrenörün rolünü tanımlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Atletizmin eğitim değeri, IAAF (Uluslararası Atletizm Federasyonları Birliği) Çocuk Atletizmi programı ve 13-15 Yaş Takım Yarışmaları programı, öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerini hazırlama, Atletizmde yetenek seçimi ve yönlendirmede temel test uygulamaları, atletizmin yaygınlaştırılması için okul, kulüp ve aile işbirliğinde antrenörün rolü


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Atletizmin sınıflandırması Atletizmde genel ve özel ısınma uygulamaları
2 Atletizmin eğitim değeri Koşu tekniği öğrenim alıştırmaları (Sprint ABC)
3 Atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler Sıçrama öğrenim alıştırmaları (Sıçrama ABC)
4 Atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler Atma öğrenim alıştırmaları (atma ABC)
5 IAAF Çocuk Atletizmi (Naili Moran Bebestad) programı “Bebestad Sprint engel oyunları” uygulaması
6 Naili Moran “Bebestad mesafe koşu Oyunları” “Bebestad mesafe koşu Oyunları” uygulaması
7 Naili Moran “Bebestad atlama Oyunları” “ Bebestad atlama Oyunları” uygulaması
8 Ara sınav Ara sınav
9 Naili Moran “Bebestad atma oyunları” “ Bebestad atma oyunları” uygulaması
10 Naili Moran “Bebestad çoklu oyun organizasyonları” Bebestad çoklu oyun organizasyonları (1. bölüm)
11 IAAF 13-15 Yaş Takım Yarışmaları programı Bebes tad çoklu oyun organizasyonları (2. bölüm)
12 Atletizmde yetenek seçimi ve yönlendirme, Sürat ve Güç testleri
13 Yetenek testleri ve değerlendirme Dayanıklılık testleri
14 Spora yönlenmede okul, kulüp, aile işbirliği ve antrenörün rolü, Naili Moran “On Adım Test Yarışmaları”
15 Final Sınavı

Carr G.A. “Fundamentals of Track and Field” Leisure Press (1991) Gozzoli, C., Simohamed, J., El-Hebil, A. M. (2006), “IAAF Kids’ Athletics -A Team Event For Children-“, A Practical Guide, Second Edition, IAAF “Atletizm Yarışma Kuralları”, Atletizm Federasyonu (2003) İşler M, “Okullarda Atletizm”, Milli Eğitim Basımevi (1985) Joch W., “Schüler Leichtathletik”, Schors Verlag, Niedernhausen (1982) Oberbeck H., “Mehrkampftraining”, Verlag Hofmann Schorndorf (1979) EKLER: Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı “Bebestad Atletizm Oyunları” Programı (2006) IAAF “13-15 Yaş Takım Yarışmaları” Programı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 7 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 7 49
Toplam İş Yükü (saat) 198

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek