Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UT310B.7 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İnsan kaynakları planlaması ve yönetimi hakkında bilgi vermek.
Prof. Dr. Cem KAHYA
1 | İnsan kaynakları politikalarını ve uygulamalarını tanımlayabilirler. |
2 | İş analizini, işe alım ve uyum sürecini, eğitim ve geliştirme programlarını, kariyer planlamayı, performans değerlendirmeyi, iş değerlemesini ve ücret yönetimini, sendika ilişkilerini, uluslararası insan kaynakları yönetimini açıklayabilirler. |
3 | İşletme stratejileri ile insan kaynakları uygulamalarını uyumlaştırabilirler. |
4 | İşletmelerin stratejilerine uygun insan kaynakları uygulamalarını planlayabilirler. |
5 | Türkiye'de insan kaynakları uygulamalarının gelişimini özetleyebilirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsan kaynakları Yönetiminin tanımı, önemi ve kapsamı, personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine geçiş, insan kaynakları bölümünün örgütlenmesi, insan kaynakları yönetiminde temel ilkeler, insan kaynaklarının tanımı ve önemi, insan kaynakları planlamasının amaç ve kapsamı, insan kaynakları planlamasını etkileyen faktörler, insan kaynakları planlamasında analiz yöntemleri, İnsan kaynakları planlamasında kullanılan sayısal teknikler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetiminin tanımı, önemi ve kapsamı, insan kaynakları yönetiminin stratejik önemi, insan kaynakları yönetimi ve örgütsel etkinlik | ||
2 | İnsan kaynakları yönetiminin tanımı, önemi ve kapsamı, insan kaynakları aktivitelerini kimler yönetir, insan kaynakları departmanının faaliyetleri | ||
3 | Personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine geçiş, dış çevre koşullarının etkileri, iç çevre koşullarının etkileri | ||
4 | İnsan kaynakları yönetiminin temel prensipleri, global insan kaynakları yönetimi, uluslararası şirketlerde expatriate yönetimi, global HRM yasal ve etik iklimi | ||
5 | İnsan kaynakları kavramının tanımı ve önemi, insan kaynakları planlamasının amacı ve kapsamı, etkili bir insan kaynakları planlaması, insan kaynakları palanlaması yöntemleri, insan kaynakları plalamasında kullanılan niteliksel teknikler | ||
6 | İş analizi ve dizaynı, iş analizi adımları, veri toplama yöntemleri, iş tanımı ve iş dizaynı, personelin işe alınması, personelin seçim süreci, seçim kriterleri | ||
7 | Personelin eğitimi, işe alıştırma, eğitim ve geliştirme: seçilmiş metotlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Kariyer planlaması, kariyer aşamaları, kariyer gelişimi, bireysel ve örgütsel kariyer | ||
10 | Performans değerlemenin tanımı, amaçları, performans değerleme süreci | ||
11 | Performans değerleme yöntemleri | ||
12 | Performans değerleme yöntemleri | ||
13 | yönetimi, iş değerlemesi, süreci ve yöntemleri, ücret ve teşvik sistemleri | ||
14 | Çalışanların motivasyonu, çalışanların katılımı, çalışanlara sağlanan faydalar | ||
15 | Endüstriyel ilişkiler, işgücü ilişkileri, çalışanların sağlığı ve güvenliği, sendika ilişkileri | ||
16 | Final Sınavı |
Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınevi, 2014 Canan ÇETİN vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınevi, 2014
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |