Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0202.3B | Bağımlılık İle Mücadele | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Bu ders, bağımlılık türlerini, bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal boyutlarını, bağımlılıkla mücadele yöntemlerini ve toplumsal farkındalık stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere, bireysel ve toplumsal düzeyde bağımlılığı önleme, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerine katkı sağlayacak bilgi ve beceriler kazandırılması hedeflenmektedir.
Görevlendirme
1 | Bağımlılık türlerini ve bağımlılık sürecini açıklayabilir. |
2 | Bağımlılığın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir. |
3 | Bağımlılığı önlemek için stratejiler geliştirebilir. |
4 | Bağımlılıkla mücadele yöntemlerini ve tedavi süreçlerini değerlendirebilir. |
5 | Bağımlılıkla mücadelede farkındalık oluşturma ve sosyal destek mekanizmalarını kullanabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bağımlılık kavramı ve türleri (madde, teknoloji, alışveriş, kumar vb.), bağımlılığın nedenleri: biyolojik, psikolojik ve çevresel etmenler, bağımlılığın birey ve toplum üzerindeki etkileri, bağımlılığın önlenmesi: koruyucu stratejiler, tedavi yöntemleri ve rehabilitasyon süreçleri, sosyal destek sistemleri ve ailelerin rolü bağımlılıkla mücadelede ulusal ve uluslararası politikalar, farkındalık oluşturma ve eğitim yöntemleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Bağımlılık Kavramı | ||
2 | Bağımlılık Türleri: Maddi ve Davranışsal Bağımlılıklar | ||
3 | Bağımlılığın Biyolojik Temelleri | ||
4 | Bağımlılığın Psikolojik ve Sosyal Boyutları | ||
5 | Risk Faktörleri ve Bağımlılık Süreci | ||
6 | Erken Uyarı ve Önleme Stratejileri | ||
7 | Tedavi Yöntemleri: Psikoterapi ve Farmakolojik Yaklaşımlar. | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Rehabilitasyon Süreci ve Yeniden Entegrasyon. | ||
10 | Ailelerin ve Toplumun Bağımlılıkla Mücadeledeki Rolü. | ||
11 | Bağımlılıkla Mücadelede Eğitim ve Farkındalık Kampanyaları. | ||
12 | Gençlerde ve Çocuklarda Bağımlılık ve Koruyucu Yaklaşımlar. | ||
13 | Teknoloji ve Sosyal Medya Bağımlılığı. | ||
14 | Türkiye’de Bağımlılıkla Mücadele Politikaları. | ||
15 | Uluslararası Mücadele Örnekleri ve İşbirlikleri. | ||
16 | Final Sınavı |
Avut Aydın & Evren Erzen & İbrahim Kısaç, (2024). Bağımlılıkları Tüm Yönleriyle Anlamak Ve Anlatmak. Kronik Yayınlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |