GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
Gİ102 Türk Dili II Zorunlu Ders 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Figen PATIHAN


1 Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek.
2 Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek.
3 Kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek.
4 Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek.
5 Tasarladıklarını ve izlenimlerini söz ve yazıyla daha doğru ve etkili bir şekilde anlatabilecek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası , sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) .


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Noktalama işaretleri (Nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta, ünlem ...)
2 Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...)
3 Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı)
4 Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı)
5 Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları)
6 Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri)
7 Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma)
8 Arasınav
9 Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri)
10 Anlatım özellikleri
11 Anlatım bozuklukları
12 Anlatım biçimleri (Ödevlerin toplanması)
13 Anlatım türleri (sözlü anlatım)
14 Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe...)
15 Anlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatro, şiir...)
16 Dönem sonu sınavı

İNCE, Y. ; DEMİRAYAK, O; KILIÇOĞLU A. 2009, YÖK ÇERÇEVE PROGRAMINA UYGUN TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON BİLGİLERİ, AKSAKAL KİTAPEVİ, TRABZON Ergin, Muharrem Prof. Dr. 1986; Türk Dil Bilgisi, BoğaziçiYayınevi, İstanbul Çotuksöken, Yusuf. 2001; Uygulamalı Türk Dili Cilt-1, Papatya Yayıncılık, İstanbul Eker, Süer. 2003; Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara Çotuksöken, Yusuf. 2002; Uygulamalı Türk Dili Cilt-2, Papatya Yayıncılık, İstanbul Banguoğlu, Tahsin. 1974; Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul TDK Yazım Kılavuzu- Sözlük



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 69

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 2 1 1 1 2 2 1 2 2
ÖÇ 2 2 1 2 1 2 4 3 4 4
ÖÇ 3 2 2 3 1 2 4 3 4 4
ÖÇ 4 2 2 3 1 2 4 3 4 4
ÖÇ 5 2 2 3 1 2 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek