Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANT215B3.09 | Eğitsel Oyunlar | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama.
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
1 | Eğitsel oyunun genel özelliklerini irdeleyebilecektir |
2 | Oyunun çocukların gelişim özelliklerine olan etkisin sorgulayabilecektir. |
3 | Eğitsel oyunları çocukların gelişim özelliklerine uygun olarak programlamasını yapabilecektir |
4 | Oyunun özelliğine göre araçlarını saptar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | Dersin uygulama içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı | Eğitsel oyunlarda birincil ve ikincil amaç | |
3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkiler | Çeşitli yaş gurubuna göre eğitsel oyun oynatımı | |
4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | Gelişim dönemlerine göre oyun çeşitlendirme | |
5 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | Gelişim dönemlerine göre oyun çeşitlendirme | |
6 | Oyun seçimi ve öğretimi | Gelişim dönemlerine göre oyun çeşitlendirme | |
7 | Oyun ortamı ve aletleri | Oyun ortamlarına göre araç gereç kullanımı | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Oyunların gruplandırılması | Gruplar halinde oyun oynatma | |
10 | Oyunların gruplandırılması | Gruplar halinde oyun oynatma | |
11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar | Öğrenciler tarafından hazırlanan oyunların oynatılması | |
12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri | Öğrenciler tarafından hazırlanan oyunların oynatılması | |
13 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması | Öğrenciler tarafından hazırlanan oyunların oynatılması | |
14 | Sportif branşlara yönelik oyunlar | Öğrenciler tarafından hazırlanan oyunların oynatılması | |
15 | Sportif branşlara yönelik oyunlar | Öğrenciler tarafından hazırlanan oyunların oynatılması | |
16 | Final sınavı |
Çoban, B., (2013). İlköğretim 1. Kademe Eğitsel Oyunlar Nobel Akademik Yayıncılık. Doğan E. (2019). Branşlara Yönelik Eğitsel Oyunlar. Akademisyen Yayınevi. Demirci A, Demirci N (2013). Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |