Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SDG.4 | Bilim ve Araştırma Etiği | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bilim ve bilimin doğasını, bilimsel araştırmayı, etik kavramını ve etik kuramları, araştırma ve yayın etiğini, etik ihlalleri, tespit ve önleme yollarını açıklamak ve bu bilgileri uygulama becerisi kazanmaktır.
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
1 | Bilim ve bilimin doğasını açıklar. |
2 | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3 | Etik kavramını tanımlar. |
4 | Etik kuramları açıklar. |
5 | Araştırma ve yayın etiğini açıklar. |
6 | Bilimsel araştırmanın her bir basamağına ilişkin olarak uyulması gerekli etik ilkelere örnekler verir. |
7 | Etik ihlalleri açıklar. |
8 | Yasal mevzuat ve kurulları açıklar. |
9 | Etik ihlalleri önlemeye dönük yöntemlere örnekler verir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim ve bilimin doğası, gelişimi, bilimin işlevleri, bilgi ve türleri, bilim ve felsefe ilişkisi Bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar Etik kavramı ve etik kuramlar Araştırma ve yayın etiği Bilimsel araştırma basamaklarına ilişkin etik ilkeler, etik ihlaller Yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik Araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat, dernekler ve diğer örgütler Katılımcılarla ilgili etik konular ve sorunlar Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar ve önlemeye dönük yöntemler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilimin doğası, gelişimi, bilimin işlevleri, bilgi ve türleri, bilim ve felsefe ilişkisi | ||
2 | Bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar | ||
3 | Etik kavramı ve etik kuramlar | ||
4 | Araştırma ve yayın etiği | ||
5 | Bilimsel araştırma basamaklarına ilişkin etik ilkeler, etik ihlaller | ||
6 | Yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik | ||
7 | Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar ve önlemeye dönük yöntemler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Katılımcılarla ilgili etik konular ve sorunlar | ||
10 | Sosyal yapı | ||
11 | Biyolojik yapı | ||
12 | Ekonomik yapı | ||
13 | Dil yapısı | ||
14 | Kültürel yapı | ||
15 | Ahlaki yapı 1 | ||
16 | Final sınavı |
Amerikan Psikologlar Derneği (APA). Psikologlar için etik ilkeler ve kurallar. Amerikan Psikolojik Danışmanlar Derneği (ACA). Etik kodlar. Heppner, P. P.,Wampold, B. E., & Kivlighan, D. M. (2008). Psikolojik danışmada araştırma yöntemleri, D. M. Siyez(Çev. Ed.), Ankara: Mentis Yayıncılık. Judd, C.M., Smith, E.R. &Kidder, L.H. (1991). Research methods in social relations. Florida: H.R.Jovanovich, Inc. Knapp, S. J.,&Vandecreek, L. D. (2010). Psikologlar için pratik etik. M. Y., M. E. S., T. F. K. ve S. B. Ç. (Çev.), Ankara: Mentis Yayıncılık. Taylor, S.J. &Bogdan, R. (1998). Introduction to qualitative research methods. Third Edition. New York: John WileyandSons.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |