GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YS0703.03 Geleneksel Türk Sporları Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi.


Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY


1 Spesifik olarak Türklerde sporun doğuş nedenlerini bilir.
2 Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutunu açıklayabilir.
3 Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecektir.
4 Spor branşlarının doğuşu ve ilerleyişini açıklayabilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu; Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
2 Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
3 Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
4 Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
5 Branşlar özelinde doğuş nedenleri
6 Branşlar özelinde doğuş nedenleri
7 Branşlar özelinde doğuş nedenleri
8 Ara sınav
9 Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
10 Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması
11 Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması
12 Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması
13 Cirit uygulaması
14 Cirit uygulaması
15 Cirit uygulaması
16 Yarıyıl sonu sınavı

Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58. Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58. Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 6 2 12
Bireysel Çalışma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 93

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 2 1 3 1 3 1
ÖÇ 2 1 2 1 1 1 2
ÖÇ 3 1 1 2 1 2 1
ÖÇ 4 1 1 1 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek