Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB411.51 | Ritim Eğitimi ve Dans | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Ritim algılama yeterliliğin kazanılması, Müzik-hareket bütünlüğünün kazandırılması, Düzgün duruş, estetik, dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi, Yaratıcılığın geliştirilmesi.
-
1 | Ritim eğitimi ve dans branşının temel kurallarını özetleyebilirler |
2 | Ritim eğitimi ve dans becerilerine ait öğretim metotlarını bilebilirler. |
3 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait koreografi uygulayabilirler. |
4 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait adımlama tekniklerini uygulayabilirler. |
5 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait müzik seçimini uygulayabilirler |
6 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait klasik ve Latin dansları egzersizleri uygulayabilirler. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Dans ile ilgili kompozisyon (kareografi) , Ritim ile İlgili temel Kavramlar, Nota, ölçüler, ritm, , Melodi, müzik seçimi ve sözlü ritim alıştırmaları, Hareket: Müziğin yapısına bağlı olan hareketler, Temel lokomotor hareketler (Dans adımlama teknikleri: yürümeler, sıçramalar, sekmeler, dönüşler, kaymalar, hoplamalar) , Geleneksel halk dansları, kolbastı, Hareket ve dansta yaratıcı etkinlik, Klasik danslar: Vals, Latin danslar: Tango, samba, rumba, pasodobli ye ilişkin adımlamalar, Diziliş şekilleri: çeşitli alanlarda diziliş ve kullanma şekilleri, kompozisyonlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi . | ||
2 | Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri. | ||
3 | Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması . | ||
4 | Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik. | ||
5 | Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması. | ||
6 | Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4'lük ölçülerle dikte çalışmaları. | ||
7 | Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları. | ||
10 | Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8' lik aksak ritmin öğretimi. | ||
11 | Eşli ronde çalışmaları, Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 5/8' lik aksak ritmin öğretimi. | ||
12 | Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8' lik aksak ritmin öğretimi. | ||
13 | Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8' lik aksak ritmin öğretimi | ||
14 | Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları. | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Aktaş,G. 1999; Temel Dans Eğitimi.İzmir. Karadeniz,Y., Karadeniz,C. 2002; Ritim Eğitimi ve Dans. Trabzon. Özkan,N. Ritim Eğitimi ve Modern Dans.Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |