Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB411.53 | Step-Aerobik | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
öğrencilerin step aerobik ile ilgili temel becerileri, müzik, ısınma, soğumaegzersizlerini öğrenecek ve step-aerobik koreografisi hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
-
1 | step aerobik müziği eşliğinde ritmik hareketlerin öğretimi. |
2 | yüksek tempodaki aerobik adımların öğretimi. |
3 | step aerobik kareografi kurallarının öğretimi |
4 | step aerobikte özel antrenman planlanması ve uygulaması. |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
müzik ile ritim uyumu ve solunum fonksiyonlarını öğretme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | step aerobiğin tanımı. step aerobikte kullanılan temel hareketler hakkında bilgi edinme. aerobik adımları ve step aerobik kareografi kuralları ve önemi. | ||
2 | step-aerobik ile ilgili temel teknikleri kurumsal ve uygulamalı olarak öğretimi. step aerobikte kondüsyonun önemi. | ||
3 | aerobikte kullanılan müziği birimlerine ayırma ve tanımlama yapabilme. yüksek tempodaki aerobik adımlarının gösterilmesi. | ||
4 | ısınma ve soğuma egzersizleri ile ilgili temel teknikleri kurumsal ve uygulamalı olarak öğretimi | ||
5 | ısınmada kullanılan müziğin seçimi ve ısınma kareografisi hazırlayabilme. step aerobik müziğini hazırlayabilme. | ||
6 | step aerobik müziği eşliğinde ritmik hareketler, hareket seçimi ve sunumu. | ||
7 | nabız kontrolünün önemi ve kalp atımı almayı öğrenme. istenilen kalp atımını belirleyerek hesaplayabilme. | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | basit step aerobik kareografisi oluşturabilme. | ||
10 | kas kuvveti, esnekliği ve kardiyovasküler dayanıklılığı geliştirici çalışmalar. | ||
11 | step aerobikte özel özel antrenman planlaması ve uygulaması | ||
12 | çeşitli yaş gruplarına yönelik uygun uygulamaların öğretimi. | ||
13 | aerobik adımları ve çeşitli dans adımları kullanarak kareografi hazırlama. örnek kareografi çalışması. | ||
14 | hareket yaratımı(doğaçlama) çalışmaları. | ||
15 | hareket yaratımı(doğaçlama) çalışmaları. | ||
16 | final sınavı |
"Step Aerobics" - Carol Kennedy
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |