GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FRM301B3 Rehberlik ve Özel Eğitim Zorunlu Ders 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak.


Doç.Dr.Fatih KAYA


1 Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler
2 Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar
3 Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar
4 Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler
5 Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar Konu anlatımı
2 Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri
3 Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları Konu anlatımı
4 Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme Konu anlatımı
5 Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci Konu anlatımı
6 Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar Konu anlatımı
7 Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri Konu anlatımı
8 Ara sınav Konu anlatımı
9 Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri Konu anlatımı
10 Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesi Konu anlatımı
11 Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar Konu anlatımı
12 Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati Konu anlatımı
13 Rehberlikte örgüt ve personel Konu anlatımı
14 Okul rehberlik programlarının geliştirilmesi Konu anlatımı
15 Genel değerlendirme Konu anlatımı
16 Final Konu anlatımı

Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara Yeşilyaprak, B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 3 2 4 2 3
ÖÇ 2 1 2 4 2 4 1
ÖÇ 3 2 2 4 4 2 3
ÖÇ 4 1 2 4 3 3 2
ÖÇ 5 3 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek