Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FRM301B3 | Rehberlik ve Özel Eğitim | Zorunlu Ders | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak.
Doç.Dr.Fatih KAYA
1 | Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler |
2 | Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar |
3 | Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar |
4 | Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler |
5 | Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar | Konu anlatımı | |
2 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri | ||
3 | Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları | Konu anlatımı | |
4 | Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme | Konu anlatımı | |
5 | Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci | Konu anlatımı | |
6 | Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar | Konu anlatımı | |
7 | Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri | Konu anlatımı | |
8 | Ara sınav | Konu anlatımı | |
9 | Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri | Konu anlatımı | |
10 | Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesi | Konu anlatımı | |
11 | Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar | Konu anlatımı | |
12 | Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati | Konu anlatımı | |
13 | Rehberlikte örgüt ve personel | Konu anlatımı | |
14 | Okul rehberlik programlarının geliştirilmesi | Konu anlatımı | |
15 | Genel değerlendirme | Konu anlatımı | |
16 | Final | Konu anlatımı |
Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara Yeşilyaprak, B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |