Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MZK111B | Bireysel Çalgı I | Zorunlu Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Yan Flüt Çalgısı İçin: Yan Flüt'ün tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi edinilmesi, çalgının teknik özelliklerinin öğrenilmesi, duruş ve tutuş bilgisi, oktav kavramı ve çalgının oktav özellikleri, üfleme tekniklerinin öğrenilmesi, diyafram kası kullanımı, 1. Ve 2.oktavda ses üretme, notasyon okuma, tempo tutma ve tempoyu koruma becerisi kazandırma, 1. ve 2. oktavda nota yerlerinin gösterimi, dil teknikleri (artikülasyon) hakkında bilgi ve tek dil kullanımı, ton ve renk kavramı, değiştirici işaret almayan dizi ve arpej çalımı, 1 ve 2 diyez&bemol alan diziler ve arpejler, egzersiz ve etüdler yardımı ile çalgıyı çalmaya başlama. Klasik Gitar: Aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler çalarak, bireysel gelişmeye uygun bir şekilde çalgıya özgü literatür ile klasik gitar eğitiminde öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar.
Dr. Öğr.TUĞBA TOPCAN/ Dr. Öğr. Üyesi Sinem Miraç ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Zafer EREN Dr.Öğr. Üyesi Uğur Doğan
1 | Yan flütün tarihçesi, çeşitleri ve günümüzdeki müzik türlerine göre kullanım durumu/ Klasik Gitar: Öğrencinin çalgısını hem tarihsel hem de fiziksel olarak tanıması. |
2 | Yan flütün parça isimleri: başlık, gövde, kalak-kuyruk Parçaları doğru birleştirme/ Klasik Gitar: Öğrencinin disiplinli çalgı çalışma alışkanlığı edinmesi. |
3 | flütün bakımı ve muhafazası/ Klasik Gitar: Öğrencinin çalgıda deşifre becerisinin gelişmesi . |
4 | otururken veya ayakta çalarken doğru postür |
5 | Flütü akort etmek, diyafram kullanımı ve ses üretimi |
6 | parmak pozisyonları |
7 | doğru amboşür pozisyonu ve entonasyon bilgisi |
8 | temel nefes kontrolü |
9 | Oktav çalışmaları |
10 | diziler ve arpejler- majör/minör/kromatik |
11 | notasyon |
12 | tempo-metronomla çalma |
13 | artikülasyon |
14 | repertuvar |
Birinci Öğretim
Öğrencilerin solfej, bona ve oktav eğitiminleri ile paralel bir öğrenim sürdürülmesi Yan Flüt Çalgısı İçin: Diyafram tekniği için fular kullanımı, diyafram çalışmalarında metronom kullanımı, her ders için derse yönelik not tutma, daha önce çalgı eğitimi almamış öğrencilere yönelik parmak koordinasyon becerisinin kazandırılması
Yan Flüt İçin: Klasik Gitar: 1. Gitar için temel bilgiler. Gitarın konumlandırılması. Sağ ve sol el pozisyonu. Oturuş ve tutuş pozisyonları. 2. Sağ el tirando çalışmaları 3. Sağ ve sol el arasında senkronizasyon içerikli temel çalışmalar 4. Seviyeye uygun majör ve minör dizi çalışmaları 5. Seviyeye uygun temel etüt çalışmaları 6. Seviyeye uygun melodi çalışmaları 7. Ara Sınav 8. Sağ ve sol el güçlendirme çalışmaları 9. Seviyeye uygun etüt çalışmaları 10. İki ses çalışmaları 11. Seviyeye uygun etüt çalışmaları 12. İki ses ve üç ses etüt çalışmaları 13. Seviyeye uygun melodi çalışmaları 14. Yıl Sonu Sınavı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Klarnetin tarihi gelişimi ve günümüzdeki durumu | 1. Klarnetin tarihi gelişimi ve günümüzdeki durumu | |
2 | 2. Klarnetin bölümleri, | 2. Klarnetin bölümleri, | |
3 | 3. klarnetin kamış özellikleri | 3. klarnetin kamış özellikleri | |
4 | 4. Klarnet ile ilgili temel bilgiler | 4. Klarnet ile ilgili temel bilgiler | |
5 | 5. Klarnetin tutuş pozisyonları | 5. Klarnetin tutuş pozisyonları | |
6 | 6. Dudak ve üfleme pozisyonları | 6. Dudak ve üfleme pozisyonları | |
7 | 7. Ses çıkarma alıştırmaları | 7. Ses çıkarma alıştırmaları | |
8 | 8. Parmak pozisyonları | 8. Parmak pozisyonları | |
9 | 9. Oktav çalışmaları | 9. Oktav çalışmaları | |
10 | 10. Makamsal uygulamalar | ||
11 | 11. Klarnet icrasındaki teknikler | 11. Klarnet icrasındaki teknikler | |
12 | 12. Parmak pozisyonlarının etkileri | 12. Parmak pozisyonlarının etkileri | |
13 | 13. Nefes ve beden koordinasyonu | 13. Nefes ve beden koordinasyonu | |
14 | 14. Makamsal ezgilere ve usûllere uygun olarak icra | 14. Makamsal ezgilere ve usûllere uygun olarak icra |
Yan Flüt çalgısı için: -Yüksek Lisans Tezi, Tuğba Topcan -Bernold, P. (2000). La Technique d‟Embouchure, - LEMOINE, H. : POUR LA FLUTE TRAVERSIERE METHODE ELEMENTAIRE-EDITIONS -TREVOR WYE : PRACTICE BOOK FOR THE FLUTE VOLUME 1: TONE ALTES : METHOD FOR THE BOEHM FLUTE, PART 1 Klasik Gitar: Ziya AYDINTAN-Gitar Metodu I La Guitara Enchantee John Milss- Gitar Metodu The Guitar Music of Spain Volume Ferdinanda Carulli-Metoto Guitar Bekir Küçükay-Gitar Metodu I
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 |
Gösterme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Performans | 1 | 10 |
Toplam | 80 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 30 |
Toplam | 90 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Gösterme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 | ||||||
ÖÇ 4 | ||||||
ÖÇ 5 | ||||||
ÖÇ 6 | ||||||
ÖÇ 7 | ||||||
ÖÇ 8 | ||||||
ÖÇ 9 | ||||||
ÖÇ 10 | ||||||
ÖÇ 11 | ||||||
ÖÇ 12 | ||||||
ÖÇ 13 | ||||||
ÖÇ 14 |