GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MZK303B Bireysel Çalgı V Zorunlu Ders 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


(Bağlama Çalgısı İçin) - Bağlamada "Bağlama Düzeni" akort sistemini uygulayabilme. - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde çeşitli yörelere ait halk ezgilerini tavır özelliklerine uygun biçimde bağlamada icra edebilme. (Klasik Gitar): Çalgısı ile ilgili beklenen davranışları gösterebilmesi, seviyesine uygun eserler seslendirmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Uğur DOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Sinem Miraç ÖZTÜRK (Klasik Gitar)


1 (Bağlama Çalgısı İçin) "Bağlama Düzeni" akort sistemini bağlama icrasına uyarlayabilen bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Çalgısı ile ilgili beklenen davranışları uygulayabilme, seviyeye uygun etüt ve eserleri seslendirebilme.
2 (Bağlama Çalgısı İçin) "Bağlama Düzeni" akort sistemini çeşitli yöre türkülerinin icrasında uygulayabilen bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Çalgısındaki farklı pozisyonları bilebilme.
3 (Bağlama Çalgısı İçin) İyi düzeyde bağlama icrası yapabilen bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Farklı pozisyonlarda eşlik yapabilme.
4 (Bağlama Çalgısı İçin) Geleneksel Türk halk müziği topluluklarında bağlama icracısı olarak yer alabilecek yeterlilikte bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Çalgısı ile ilgili farklı düzeylerdeki teknikleri kullanabilme.
5 (Bağlama Çalgısı İçin) Geleneksel Türk halk müziğini yöresel farklılıklar bağlamında tanıyan bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Duo eser çalabilme

Birinci Öğretim


(Bağlama Çalgısı İçin) Müziksel işitme, okuma, yazma ve orta düzeyde çalgı icra becerisine sahip olma.


Yok


(Bağlama Çalgısı İçin) 1. Hafta: "Bağlama Düzeni" akort sistemine giriş. 2. Hafta: "Bağlama Düzeni" akort sisteminde pozisyon çeşitlerinin gösterilmesi. 3. Hafta: “Bağlama Düzeni” 1. Pozisyonda egzersiz ve tartım çalışmaları yapılması. 4. Hafta: "Bağlama Düzeni" 1. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmaları yapılması. 5. Hafta: "Bağlama Düzeni" 1. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmalarının geliştirilmesi. 6. Hafta: "Bağlama Düzeni” 2. Pozisyon ile ilgili egzersiz ve tartım çalışmaları yapılması. 7. Hafta: "Bağlama Düzeni" 2. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmaları yapılması. 8. Hafta: Vize Sınavı. 9. Hafta: "Bağlama Düzeni" 2. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmalarının geliştirilmesi. 10. Hafta: "Bağlama Düzeni” 3. Pozisyon ile ilgili egzersiz ve tartım çalışmaları yapılması. 11. Hafta: "Bağlama Düzeni" 3. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmaları yapılması. 12. Hafta: "Bağlama Düzeni" 3. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmalarının geliştirilmesi. 13. Hafta: “Bağlama Düzeni" akort sistemi ile ilgili genel eser icra çalışmaları yapılması. 14. Hafta: “Bağlama Düzeni" akort sistemi ile ilgili genel eser icra çalışmaları yapılması. 15. Hafta: Dönem boyunca öğrenilen eserlerin genel tekrarının yapılması. 16. Hafta Final Sınavı. (Klasik Gitar): 1.Hafta: Dönem planının yapılması ve seviyeye uygun dönem başlangıcı çalışmaları 2.Hafta: Seviyeye uygun gam çalışması 3.Hafta: Seviyeye uygun eşlik çalışması 4.Hafta: Seviyeye uygun eşlik çalışması 5.Hafta: Türk müziği içerikli eser çalışması 6.Hafta: Türk müziği içerikli eser çalışması 7.Hafta: Batı müziği içerikli eser çalışması 8.Hafta: Ara sınav 9.Hafta: Batı müziği içerikli eser çalışması 10. Hafta: Eşlik çalışması 11.Hafta: Etüt çalışması 12.Hafta: Seviyeye uygun eser çalışması 13.Hafta: Seviyeye uygun eser çalışması 14.Hafta: Seviyeye uygun eser çalışması 15.Hafta: Genel tekrar 16.Hafta: Final sınavı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 (Bağlama Çalgısı İçin) "Bağlama Düzeni" akort sisteminin bağlama üzerinde gösterilmesi. (Bağlama Çalgısı İçin) “Bağlama Düzeni” akort sistemine giriş - Alıştırma ve Etütler. - Arif Sağ-Erdal Erzincan Bağlama Metodu , Etüt 17-19, s.48-49. - Arif Sağ-Erdal Erzincan Bağlama Metodu , Etüt 27, s.58 - Arif Sağ-Erdal Erzincan Bağlama Metodu , Etüt 30, s.60 (Klasik Gitar): Dönem planının yapılması ve seviyeye uygun dönem başlangıcı çalışmaları.
2 (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - "Su Sızıyor" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun gam çalışmaları.
3 (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - “Kalenderi Divan" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eşlik çalışmaları.
4 (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - “Eklemedir Koca Konak" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eşlik çalışmaları.
5 (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - “Gül Yüzlü Sevdiğim" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Türk müziği içerikli eser çalışması
6 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Coş Havası" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Türk müziği içerikli eser çalışması
7 (Bağlama Çalgısı İçin) (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Bacacılar" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Batı müziği içerikli eser çalışmaları.
8 Ara Sınav
9 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Güzel Gel Beri" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Eşlik çalışmaları.
10 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Güzel Gel Beri" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Etüt çalışmaları.
11 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Alim Gitme Pazara" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Etüt çalışmaları.
12 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Alim Gitme Pazara" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eser çalışması
13 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Ervah-ı Ezelde Levh-i Kalemde" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eser çalışması.
14 (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Ervah-ı Ezelde Levh-i Kalemde" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eşlik çalışması.
15 (Bağlama Çalgısı İçin) Dönem boyunca öğrenilen tüm bilgilerin genel tekrarının yapılması. (Klasik Gitar): Genel tekrar.
16 Final sınavı

(Bağlama Çalgısı İçin) TRT Türk Halk Müziği Repertuarı, Bağlama Metodu (Arif Sağ-Erdal Erzincan) (Klasik Gitar): Libro II ve Klasik Gitar Repertuarı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 7 15
Uygulama/Pratik 7 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 20
Performans 7 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 7 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Performans 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 4 3 4
ÖÇ 2 5 5 5 4 3 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 2 3
ÖÇ 4 5 5 5 4 2 3
ÖÇ 5 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek