Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MZK303B | Bireysel Çalgı V | Zorunlu Ders | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
(Bağlama Çalgısı İçin) - Bağlamada "Bağlama Düzeni" akort sistemini uygulayabilme. - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde çeşitli yörelere ait halk ezgilerini tavır özelliklerine uygun biçimde bağlamada icra edebilme. (Klasik Gitar): Çalgısı ile ilgili beklenen davranışları gösterebilmesi, seviyesine uygun eserler seslendirmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Uğur DOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Sinem Miraç ÖZTÜRK (Klasik Gitar)
1 | (Bağlama Çalgısı İçin) "Bağlama Düzeni" akort sistemini bağlama icrasına uyarlayabilen bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Çalgısı ile ilgili beklenen davranışları uygulayabilme, seviyeye uygun etüt ve eserleri seslendirebilme. |
2 | (Bağlama Çalgısı İçin) "Bağlama Düzeni" akort sistemini çeşitli yöre türkülerinin icrasında uygulayabilen bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Çalgısındaki farklı pozisyonları bilebilme. |
3 | (Bağlama Çalgısı İçin) İyi düzeyde bağlama icrası yapabilen bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Farklı pozisyonlarda eşlik yapabilme. |
4 | (Bağlama Çalgısı İçin) Geleneksel Türk halk müziği topluluklarında bağlama icracısı olarak yer alabilecek yeterlilikte bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Çalgısı ile ilgili farklı düzeylerdeki teknikleri kullanabilme. |
5 | (Bağlama Çalgısı İçin) Geleneksel Türk halk müziğini yöresel farklılıklar bağlamında tanıyan bireyler yetiştirilmesi. (Klasik Gitar): Duo eser çalabilme |
Birinci Öğretim
(Bağlama Çalgısı İçin) Müziksel işitme, okuma, yazma ve orta düzeyde çalgı icra becerisine sahip olma.
Yok
(Bağlama Çalgısı İçin) 1. Hafta: "Bağlama Düzeni" akort sistemine giriş. 2. Hafta: "Bağlama Düzeni" akort sisteminde pozisyon çeşitlerinin gösterilmesi. 3. Hafta: “Bağlama Düzeni” 1. Pozisyonda egzersiz ve tartım çalışmaları yapılması. 4. Hafta: "Bağlama Düzeni" 1. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmaları yapılması. 5. Hafta: "Bağlama Düzeni" 1. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmalarının geliştirilmesi. 6. Hafta: "Bağlama Düzeni” 2. Pozisyon ile ilgili egzersiz ve tartım çalışmaları yapılması. 7. Hafta: "Bağlama Düzeni" 2. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmaları yapılması. 8. Hafta: Vize Sınavı. 9. Hafta: "Bağlama Düzeni" 2. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmalarının geliştirilmesi. 10. Hafta: "Bağlama Düzeni” 3. Pozisyon ile ilgili egzersiz ve tartım çalışmaları yapılması. 11. Hafta: "Bağlama Düzeni" 3. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmaları yapılması. 12. Hafta: "Bağlama Düzeni" 3. Pozisyon ile ilgili eser icra çalışmalarının geliştirilmesi. 13. Hafta: “Bağlama Düzeni" akort sistemi ile ilgili genel eser icra çalışmaları yapılması. 14. Hafta: “Bağlama Düzeni" akort sistemi ile ilgili genel eser icra çalışmaları yapılması. 15. Hafta: Dönem boyunca öğrenilen eserlerin genel tekrarının yapılması. 16. Hafta Final Sınavı. (Klasik Gitar): 1.Hafta: Dönem planının yapılması ve seviyeye uygun dönem başlangıcı çalışmaları 2.Hafta: Seviyeye uygun gam çalışması 3.Hafta: Seviyeye uygun eşlik çalışması 4.Hafta: Seviyeye uygun eşlik çalışması 5.Hafta: Türk müziği içerikli eser çalışması 6.Hafta: Türk müziği içerikli eser çalışması 7.Hafta: Batı müziği içerikli eser çalışması 8.Hafta: Ara sınav 9.Hafta: Batı müziği içerikli eser çalışması 10. Hafta: Eşlik çalışması 11.Hafta: Etüt çalışması 12.Hafta: Seviyeye uygun eser çalışması 13.Hafta: Seviyeye uygun eser çalışması 14.Hafta: Seviyeye uygun eser çalışması 15.Hafta: Genel tekrar 16.Hafta: Final sınavı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | (Bağlama Çalgısı İçin) "Bağlama Düzeni" akort sisteminin bağlama üzerinde gösterilmesi. | (Bağlama Çalgısı İçin) “Bağlama Düzeni” akort sistemine giriş - Alıştırma ve Etütler. - Arif Sağ-Erdal Erzincan Bağlama Metodu , Etüt 17-19, s.48-49. - Arif Sağ-Erdal Erzincan Bağlama Metodu , Etüt 27, s.58 - Arif Sağ-Erdal Erzincan Bağlama Metodu , Etüt 30, s.60 (Klasik Gitar): Dönem planının yapılması ve seviyeye uygun dönem başlangıcı çalışmaları. | |
2 | (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - "Su Sızıyor" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun gam çalışmaları. | ||
3 | (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - “Kalenderi Divan" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eşlik çalışmaları. | ||
4 | (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - “Eklemedir Koca Konak" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eşlik çalışmaları. | ||
5 | (Bağlama Çalgısı İçin) - “Bağlama Düzeni” akort sisteminde 1. Pozisyon eser örnekleri üzerine etüt çalışmaları yapılması. - “Gül Yüzlü Sevdiğim" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Türk müziği içerikli eser çalışması | ||
6 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Coş Havası" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Türk müziği içerikli eser çalışması | ||
7 | (Bağlama Çalgısı İçin) (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Bacacılar" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Batı müziği içerikli eser çalışmaları. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Güzel Gel Beri" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Eşlik çalışmaları. | ||
10 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde 2.pozisyon ile ilgili eser uygulamaları yapılması. - "Güzel Gel Beri" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Etüt çalışmaları. | ||
11 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Alim Gitme Pazara" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Etüt çalışmaları. | ||
12 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Alim Gitme Pazara" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eser çalışması | ||
13 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Ervah-ı Ezelde Levh-i Kalemde" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eser çalışması. | ||
14 | (Bağlama Çalgısı İçin) - "Bağlama Düzeni" akort sisteminde örnek eser uygulamaları yapılması. - "Ervah-ı Ezelde Levh-i Kalemde" isimli geleneksel Türk halk müziği ezgisinin bağlama icrasına yönelik etüt çalışması yapılması. (Klasik Gitar): Seviyeye uygun eşlik çalışması. | ||
15 | (Bağlama Çalgısı İçin) Dönem boyunca öğrenilen tüm bilgilerin genel tekrarının yapılması. (Klasik Gitar): Genel tekrar. | ||
16 | Final sınavı |
(Bağlama Çalgısı İçin) TRT Türk Halk Müziği Repertuarı, Bağlama Metodu (Arif Sağ-Erdal Erzincan) (Klasik Gitar): Libro II ve Klasik Gitar Repertuarı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 7 | 15 |
Uygulama/Pratik | 7 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 20 |
Performans | 7 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 7 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |