| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MZK410B | Bireysel Ses Eğitimi VIII | Zorunlu Ders | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Ses mekanizmasını tanıyabilme, konuşmada ve şarkı söylemede sesi doğru solunumla, doğru bir entonasyonla üretebilme, açık ve anlaşılır konuşabilme.
Dr. Öğr. Üyesi Sinem Miraç ÖZTÜRK
| 1 | Ses genişliği ve ses türlerini öğrenebilme. |
| 2 | Doğru pozisyonda şarkı söyleyebilme. |
| 3 | Ses – soluk bağlantısını ilerletebilme. |
Birinci Öğretim
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma
Yok
Ses genişliği ve ses türlerinin öğrenilmesi. Rezonans bölgelerinin tanınması. Doğru pozisyonda şarkı söyleyebilme.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dönem içi ders planının anlatılması. | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. | |
| 2 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. | ||
| 3 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. | ||
| 4 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj metodundan eser seçimi. | ||
| 5 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Eser çalışması. | ||
| 6 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Eser çalışması. | ||
| 7 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj metodundan seçilen parçanın çalıştırılması. Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) parça seçimi. | ||
| 8 | Ara sınav. | ||
| 9 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj metodundan seçilen parçanın çalıştırılması. Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) parça seçimi. | ||
| 10 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj, Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) ve Aria- Anthice I- II volümleri içerisinden seçilen parçanın çalıştırılması. | ||
| 11 | Seçilen eserin çalıştırılarak iletilmesi. | ||
| 12 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj,Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) ve Aria- Anthice I- II volümleri içerisinden seçilen parçanın çalıştırılılarak iletilmesi, Unterrichtlieder albümlerinden parçanın seçilmesi. | ||
| 13 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj,Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) ve Aria- Anthice I- II volümleri içerisinden seçilen parçanın çalıştırılılarak iletilmesi, Unterrichtlieder albümlerinden parçanın seçilmesi. | ||
| 14 | Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj,Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) ve Aria- Anthice I- II volümleri içerisinden seçilen parçanın çalıştırılılarak iletilmesi, Unterrichtlieder albümlerinden parçanın seçilmesi. | ||
| 15 | Genel tekrar ve sınav repertuarının çalışılması. | ||
| 16 | Final sınavı. |
Piyano Eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.), Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler (Tuğcular E.), Piyano Eşlikli Çocuk Şarkıları ( Kıvrak Y.), Unterrichtlieder
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
| Ev Ödevi | 13 | 1 | 13 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 90 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 |
| ÖÇ 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 |