Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜS0308.7 | Etkili İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Kişilerarası iletişimi tanımlayabilme, iletişim modellerini ve temel bileşenlerini kavrayabilme, etkili dinleme ve geri bildirim becerilerini kavrayabilme, kişilerarası iletişimi engelleyen etmenleri tartışabilme, iletişimi kolaylaştıran etmenleri kavrama, duyguların iletişimdeki rolünü açıklayabilme, iletişim çatışmalarını tanıyabilme ve çözüm önerilerini tartışabilme, öğrenci-öğretmen-veli iletişimini kavrayabilme.
Dr. Öğr. Üyesi Sevda YILMAZ
1 | İletişimin temel kavramlarını açıklar |
2 | Kişisel ilişkilerde edindikleri bilgileri kullanabilir |
3 | Etkili iletişim becerilerini kazanır |
4 | İletişim sorunlarını çözme becerisi kazanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişime giriş, temel kavramlar, insanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması, insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler). Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar). Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri). İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler. Cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler. Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma, İletişim ve iletişim hataları, Etkili iletişim becerileri , Kişilerarası iletişimde empati. Kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları. Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkiler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişime giriş, temel kavramlar | ||
2 | İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması | ||
3 | İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler) | ||
4 | Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar) | ||
5 | Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri) | ||
6 | İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler | ||
7 | Cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma | ||
10 | İletişim ve iletişim hataları | ||
11 | Etkili iletişim becerileri | ||
12 | Kişilerarası iletişimde empati | ||
13 | Kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları | ||
14 | Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri | ||
15 | Dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı: 1. Voltan-Acar, N. (2012). İnsan ilişkileri: iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 |