Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
D303B | Kelam | Zorunlu Ders | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan klasik kelamın önemli konuları hakkında öğrenciyi bilgilendirerek, Kelam sorunlarının çözümünde öğrencinin kapasitesini artırmak ve düşünme melekesinin gelişmesine katkıda bulunmak.
1 | Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan kelam sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Kelami konularda karşılaşabileği sorunları çözme becerisi kazanır. |
3 | Öğrencinin analitik düşünme yeteneği gelişir |
4 | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenlerini açıklayabilir |
5 | bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temellerini kavrar. |
Yok
Yok
Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri, bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri, nübüvvetin imkanı ve ispatı, peygamberliğe ilişkin sorunlar, ahiret hayatının imkan ve ispatı, kaza ve kader, ecel ve ömür, dualite sorunu, ahlak, dua ve tevbe, kıyamet alametleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri | ||
3 | Bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi | ||
4 | Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri | ||
5 | Nübüvvetin imkanı ve ispatı | ||
6 | Peygamberliğe ilişkin sorunlar | ||
7 | Peygamberliğe ilişkin sorunlar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ahiret hayatının imkan ve ispatı | ||
10 | Kıyamet alametleri | ||
11 | Kaza ve Kader | ||
12 | Ecel ve Ömür | ||
13 | Dua ve Tevbe | ||
14 | Dualite sorunu, Ahlak | ||
15 | Dualite sorunu, Ahlak | ||
16 | Final Sınavı |
Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, İz Yay.,İst. 2005 (Komisyon), Kelam El Kitabı, (Editör: Şaban Ali Düzgün), Grafiker Yay., Ankara 2012 Şerafeddin Gölcük-Süleyman Toprak, Kelam, Selçuk Üniversitesi Yay., Konya 1988 Bekir Topaloğlu, Allah´ın Varlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara 2001 Mevlut Ozler, İslam Düşüncesinde Tevhid, Nun Yayıncılık, İstanbul 1995
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |