GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
D401B Din Eğitimi Zorunlu Ders 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir



1 - Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2 - Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır
3 - Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir
4 - Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır
5 - Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder


Yok


Yok


Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Din eğitimi dersine giriş Soru-cevap- anlatım
2 Eğitim ve din eğitimi ile ilgili bazı kavramlar Soru-cevap- anlatım
3 Bilimsel disiplin olarak din eğitimi biliminin önemi ve amaçları Soru-cevap- anlatım
4 Din ve öğrenme Soru-cevap- anlatım
5 İslam tarihinde din eğitimine genel bakış Soru-cevap- anlatım
6 Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimi Soru-cevap- anlatım
7 Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanakları Soru-cevap- anlatım
8 Ara sınav
9 Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları Soru-cevap- anlatım
10 Genel din öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları Soru-cevap- anlatım
11 Mesleki din eğitiminin alanı, mahiyeti ve sınırları Soru-cevap- anlatım
12 Yaygın din eğitim ve öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları Soru-cevap- anlatım
13 Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere ve Almanya örneği) Soru-cevap- anlatım
14 Genel değerlendirme Soru-cevap- anlatım
15 Genel değerlendirme Soru-cevap- anlatım
16 Final Sınavı

BİLGİN, Beyza,(1994), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, ANKARA: Yeni Çizgi Yay. TOSUN, Cemal,(2002), Din Eğitimi Bilimine Giriş, ANKARA: PegemA Yayıncılık. AYHAN, Halis,(1999), Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yay; CEBECİ, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları. Ankara. KAYMAKCAN, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Seminer 2 10 20
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 1 20 20
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek