Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
D401B | Din Eğitimi | Zorunlu Ders | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir
1 | - Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar |
2 | - Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır |
3 | - Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir |
4 | - Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır |
5 | - Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder |
Yok
Yok
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Din eğitimi dersine giriş | Soru-cevap- anlatım | |
2 | Eğitim ve din eğitimi ile ilgili bazı kavramlar | Soru-cevap- anlatım | |
3 | Bilimsel disiplin olarak din eğitimi biliminin önemi ve amaçları | Soru-cevap- anlatım | |
4 | Din ve öğrenme | Soru-cevap- anlatım | |
5 | İslam tarihinde din eğitimine genel bakış | Soru-cevap- anlatım | |
6 | Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimi | Soru-cevap- anlatım | |
7 | Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanakları | Soru-cevap- anlatım | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları | Soru-cevap- anlatım | |
10 | Genel din öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | |
11 | Mesleki din eğitiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | |
12 | Yaygın din eğitim ve öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | |
13 | Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere ve Almanya örneği) | Soru-cevap- anlatım | |
14 | Genel değerlendirme | Soru-cevap- anlatım | |
15 | Genel değerlendirme | Soru-cevap- anlatım | |
16 | Final Sınavı |
BİLGİN, Beyza,(1994), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, ANKARA: Yeni Çizgi Yay. TOSUN, Cemal,(2002), Din Eğitimi Bilimine Giriş, ANKARA: PegemA Yayıncılık. AYHAN, Halis,(1999), Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yay; CEBECİ, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları. Ankara. KAYMAKCAN, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |