GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
D316.4B Karşılaştırmalı Tefsir Metinleri II Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Kur´an´ı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi Klasik tefsir çalışmaları hakkında bilgi vermek ve müfessirlerin Kur´an´a yaklaşım biçimlerini göstermek


Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL; Dr. Öğr. Üyesi Yusuf TOPYAY


1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
2 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
3 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
4 Tefsirler arasında değerlendirme yapabilir.
5 Tefsirleri Kullanabilme becerisi kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rivayet temelli tefsir metinlerinden ve dirayet tefsirlerinden örnek metinler okumak. Metin analizi, yapmak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Erken dönem tefsir çalışmaları
2 İlk tefsir örnekleri
3 Kur´an´ın Kur´an´la tefsiri
4 Kur´an´ın sünnetle tefsiri
5 Erken dönem Kur´an ve tefsir çalışmaları
6 Erken dönemde meşhur müfessirler ve belli başlı tefsirler
7 Genel değerlendirme
8 Vize sınavı
9 Rivayet tefsiri
10 Taberi ve Camiu´l-Beyan
11 İbn Kesir ve Tefsiru´l-Kur´ani´l-Azim
12 Dirayet tefsiri
13 Zemahşeri ve el-Keşşaf
14 Fahreddin er-Razi ve Mefatihu´l-Ğayb
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı

Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008; Mustafa Öztürk, Tefsir Tarihi Araştırmaları, Ankara 2005. İbn Kesir, Tefsiru´l-Kur´ani´l-Azim, Beyrut 1983; Suyuti, ed-Dürrü´l-Mensur, Beyrut 1983; Zemahşri, el-Keşşaf, Beyrut 1977; Fahreddin er-Razi, Mefatihu´l-Ğayb, Beyrut 2004; Muhammed Hüseyn ez-Zehebî, et-Tefsîr ve´l-Müfessirûn, Kahire 1976; İsmail Cerrahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, Ankara 1988. Muhammed Hüseyn Zehebî, et-Tefsîr ve´l-Müfessirûn, Beyrut 2004. Ebû Ca´fer Muhammed b. Cerîr et-Taberî, Camiu´l-Beyân an Tevili Âyi´l-Kur´an, Beyrut 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3 1
ÖÇ 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek