GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÜS0402.9 Güncel Tefsir Preblemleri Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Tefsir problemlerin tespiti ve problemlere karşı çözüm melekesinin geliştirilmesi


Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL; Dr. Öğr. Üyesi Yusuf TOPYAY


1 Günümüz tefsir problemlerini kavrar.
2 Günümüz tefsir problemlerinin ilgili olduğu ayetleri tespit eder.
3 Günümüz tefsir problemlerinin sebeplerini açıklar.
4 Günümüz tefsir problemlerinin tefsir eserlerindeki izlerini sürer.
5 Günümüz tefsir problemlerine klasik ve modern dönem tefsirlerinde getirilen çözümleri karşılaştırır.
6 Günümüz tefsir problemlerine karşı çözüm geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kur'an tefsiriyle ilgili problemlerin kaynakları ve türleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Günümüz tefsir problemlerinin tespiti
2 Günümüz tefsir problemlerinin ilgili olduğu ayetlerin gözden geçirilmesi
3 Kur'an'ın anlaşılması problemi ve çözüm önerileri
4 Kur?an?ın tefsiri problemi ve çözüm önerileri
5 Kur?an?ın tarihselliği problemi ve çözüm önerileri
6 Kur?an?da kadının yaratılışı problemi ve çözüm önerileri
7 Kur?an?da nesih problemi
8 Ara Sınav
9 Kur?an?da nesih problemine çözüm önerileri
10 Kur?an?ın konulu tefsiri problemi ve çözüm önerileri
11 Kur?an?ın işari tefsiri problemi ve çözüm önerileri
12 Kur?an?ın ilmi tefsiri problemi ve çözüm önerileri
13 Kur?an ve reenkarnasyon
14 Kur?an ve halifelik
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

[1] Cündioğlu, Dücane, Kur'an'ı Anlamanın Anlamı, Tibyan Yayınları, İstanbul 1995. [2] Dereli, M. Vehbi, Kur'an Tefsirinde Yanılgı Sebepleri ve Bunlardan Korunma Yolları, Basılmamış Doktora Tezi, Selçuk Ün. Sos. Bil. Enstitüsü, Konya 2008. [3] Kotan, Şevket, Kur'an ve Tarihsellik Üzerine, İslami İlimler Dergisi, Yıl: 1, Sayı: 2, Ankara 2006. [4] Arpaguş, Hatice K., Kur'an Perspektifinden Yaratılış İtibariyle Kadına Bakış, Tarihten Günümüze Kur'an'a Yaklaşımlar, Kur'an ve Tefsir Akademisi Araştırmaları: 2, İstanbul 2010. [5] Seber, Abdülkerim, Konulu Tefsir Metodunun Teorik ve Pratik Problemlerine Dair Bazı Çözüm Önerileri, DEÜİFD, XXX, İzmir 2009. [6] Dereli, M. Vehbi, ?İşârî Tefsirlerin Geçerliliği ve Problemleri Üzerine?, XXXIV, İzmir 2011. [7] Kırca, Celal, ?İlmi Tefsir Ekolünün Problemleri?, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, Samsun 1989. [8] Çetin, Mustafa, Kur'an Işığında Reenkarnasyon, DEÜİFD, IX, İzmir 1995.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Ev Ödevi 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 4 2 3 2
ÖÇ 4
ÖÇ 5 2 5 3 3
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek