Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SEÇ16 | Türk Kültür Coğrafyası | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkiye´nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini oluşturmak
Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU
1 | Türk kültürü ve Türk uygarlığını bilir |
2 | Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynakları analiz eder. |
3 | Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapını oluşturan öğeleri açıklar |
4 | Türklerde halk inançları ve mitolojiler hakkında analiz yapar. |
Birinci Öğretim
yok
-
Kültür, insan ve toplum; Türk kültürü ve Türk uygarlığı; Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar; Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı; Türklerde halk inançları ve mitoloji; Türklerde insan ve mekân ilişkisi; Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür; Türklerde aile yapısı; Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları; Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi; Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk kültürü ve Türk uygarlığını yayılış sahaları | ||
2 | Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar | ||
3 | Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapını oluşturan öğeler | ||
4 | Türklerde halk inançları ve mitolojiler | ||
5 | Tarihte Türk devletleri | ||
6 | Tarihte Türk devletleri | ||
7 | Tarihte Türk devletleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Türklerde halk inançları ve mitoloji | ||
10 | Türklerde insan ve mekân ilişkisi | ||
11 | Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür | ||
12 | Türklerde aile yapısı | ||
13 | Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları | ||
14 | Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi | ||
15 | Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması | ||
16 | Final sınavı |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |