GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ8 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir. Ayrıca ders kapsamında formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU


1 Program dışı faaliyetlerin ne olduğunu ve önemini açıklamak
2 Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını bilmek
3 Örtük program kavramlarını açıklamak
4 Örtük programın programının felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme
5 Program dışı etkinlikler ve program arasındaki ilişkileri kurmak
6 Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açıklamak
7 Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade etmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler konuları incelenecektir. Bu dersin içeriği, program dışı faaliyetlerin tanımı, program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı, program dışı faaliyet türleri, program dışı faaliyetlerin öğrencilerin duyusal özelliklerine etkisi, program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme, program dışı faaliyetler, örtük program, örtük programın içeriği, örtük programın işlenmesi ve bireysel gelişimi (sosyal, duygusal, psiko-motor, ruhsal, bilişsel) kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2 Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler-temel kavramlar
3 Örtük program ile ilgili yaklaşımlar
4 Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
5 Bir ritüel yeri olarak okul ve okul törenleri
6 Serbest zaman etkinliklerini değerlendirme
7 Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi
8 Arasınav
9 Değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi
10 Fiziksel aktivitenin program dışı etkinliklerle desteklenmesi
11 Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim/motivasyon ilişkisi
12 Program dışı faaliyetler ve duyusal gelişim ilişkisi
13 Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim ilişkisi
14 Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri
15 Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyetler/Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

• Eğitimde program dışı etkinlikler. Editörler: Necla Köksal & Zeynep Ayvaz-Tuncel. Pegem Akademi. • Kuramdan uygulamaya eğitimde program dışı etkinlikler. Editör: Adnan Küçükoğlu. Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 1 2
Takım/Grup Çalışması 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 4 12
Okuma 3 10 30
Ev Ödevi 6 4 24
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 2 2 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 2 2 4 4 4 4 2 5 5 5
ÖÇ 3 1 2 5 1 1 2 2 2 3 3
ÖÇ 4 4 4 3 3 3 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 1 1 5 4 4 1 2 2 2 2
ÖÇ 6 3 3 2 3 3 2 2 2 3 3
ÖÇ 7 2 2 3 3 3 2 2 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek